Opnieuw een overwinning

Meerburg JO13-5

10e klasse (voorheen JO11 9x9) 2

24 november 2018 8:30

Zaterdagmorgen kwart voor acht. De kantine van UVS, buiten is het donker, koud en mistig. Binnen is de sfeer opgewekt. Het goede gevoel van vorige week is blijven hangen. Het veld blijkt al even niet gemaaid, en is kleddernat van de dauw. Maar dat mag  de pret niet drukken. Meteen na het startsein gaat het over en weer. De eerste aanval van Meerburg wordt gestopt door 1 van de drie boomlange verdedigers van UVS. Hij pompt de bal terug richting onze helft. Maar al snel, na een mooi opgebouwde aanval van rechts weet Jip het doel te vinden: 0-1! Meerburg is op dreef want ook Lloyd schiet de bal in het net, ditmaal na een aanval van links. Helaas de scheidsrechter constateert buitenspel. Deze tellen we dus niet mee. Het spel golft heen en weer.

De lange verdedigers (waaronder één dame) van UVS pompen de bal naar voren, waar een al even lange spits staat te wachten tot de bal goed valt. Luuk redt fantastisch. Aan de andere kant van het veld ligt Jip plots op de grond. Het bij tijd en wijle fysieke spel maakt slachtoffers. De scheidsrechter is hier blijkbaar vertrouwd mee, hij is er steeds als eerste bij om de spelers te troosten. Nog voor het einde van de eerste helft lijkt het alsof Jeppe de wedstrijd beslecht door de binnenkant van de lat te vinden, met een snoeihard schot. Helaas, de VAR ziet dat de bal niet over de lijn is geweest. Het blijft  0 - 1. Nog een aantal spannende moment volgen voor de toeschouwers, als er erg rustig op onze keep wordt teruggespeeld. Maar de heren blijven koelbloedig en echt gevaarlijk wordt het niet. Rust, naar binnen opwarmen.

De tweede helft begint goed. Meerburg zet druk, ondanks het steeds fysiekere spel. De wedstrijd ligt wel regelmatig stil om één van onze teamleden op te lappen, of door de scheids te laten troosten. Onverwacht komt UVS langszij vanuit een corner.  De tegenstander put hier hoop uit en lijkt weer wat sterker te worden. Gelukkig maakt Jeppe al snel daarna duidelijk hoe de verhoudingen liggen. Hij scoort de 1-2. We worden getrakteerd op nog een paar mooie combinaties, van Tygo naar Daniël, naar Paul, naar Lloyd, naar Jeppe. Ook Bink laat zich nog even nadrukkelijk zien door met de bal aan de voet vanaf onze eigen helft bijna het strafschop gebied van UVS te bereiken. Het levert geen doelpunten op. Maar het is wel prachtig om te zien. Uiteindelijk wist Lloyd ook nog de 1-3 binnen te schieten! Smetje op de wedstrijd is nog  wel de pijnlijke blessure waarmee Jelle het veld af moet. Tijdens het vieren van de overwinning zit hij nog in de dug-out. Gelukkig komt hij uiteindelijk ook met een lach van het veld.

Topwedstrijd, nog een oefenwedstrijd en een competitiewedstrijd te gaan voordat we koploper FC Lisse ontmoeten. Als we deze stijgende lijn vasthouden, kan dat nog wel eens een verrassende strijd worden!

Uw verslaggever