Meerburg JO9-1 sluit af in stijl

Meerburg JO9-1

ARC JO9-1

15 december 2018 10:15

15 december stond de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma. Na eerst genoten te hebben van een heerlijk kerstontbijt in de kantine moesten de jongens om 10.15u aantreden tegen ARC JO9-1. Dit bleek een leuke sportieve tegenstander te zijn, van wie we hopelijk nog drie punten konden afsnoepen.

Traditiegetrouw begonnen we de wedstrijd niet al te scherp en keken dus al snel tegen een 0-1 achterstand aan. Gelukkig was dit voor de jongens het sein om nog één keer te laten zien waar ze toe in staat zijn. De aanval begon achterin en via wat splijtende steekpasses belandde de bal bij Guus die deze vloeiende aanval over vijf (!) schijven koelbloedig afrondde. Voor tiki taka voetbal hoef je echt niet helemaal naar Barcelona, je kunt ook gewoon in Zoeterwoude-Rijndijk bij Meerburg JO9-1 komen kijken.

Doelpunt nummer twee was er ook één van grote schoonheid, op rechts passeerde Semmy zijn tegenstander, gaf een panklare voorzet op Danyel die bij de tweede paal met een weergaloze volley in het dak van het doel voor de 2-1 zorgde. En als dan ook nog Tjebbe, na wederom een mooie aanval, met zijn rechterbeen gaat scoren (3-1), dan weet je dat het vermoedelijk wel goed gaat komen deze ochtend.

In het tweede kwart kwam ARC nauwelijks meer onder de druk uit en gingen de jongens verder waar ze gebleven waren. Semmy rondde een mooie assist van Luuk af met een knap schot en een counter die door Bo afgerond werd zorgde voor de 5-2 ruststand. Bijna werd het ook nog 6-2 maar het verwoestende schot van Semmy werd vakkundig door de trainer (!) van ARC uit de kruising getikt. Hij schrok zelf van zijn reflex maar het was wél een mooie redding.

Na de limonade (we hadden beter thee kunnen bestellen met deze kou) werd het door onoplettendheid direct na de aftrap 5-3, een mooi doelpunt van ARC. Zou het dan toch nog spannend worden? Gelukkig was daar Pepijn die goed doorzette en samen met de tegenstander met een sliding de bal over de doellijn gleed, 6-3. In het laatste kwart werd de score nog wat uitgebouwd en zorgden Guus met een schot en Bo met een intikker met links voor de 8-3 eindstand.

Een mooie afsluiting van een eerste seizoenshelft waarin de jongens vooral veel lol hebben gehad (met als hoogtepunt het bowling uitje!) en ook prima resultaten behaald hebben, zeven competitiewedstrijden gewonnen en slechts twee keer verloren.

Nu genieten van een welverdiende winterstop, tussendoor nog even het gezellige Ed Romijn Poffertjesfestijn bij Meerburg en in het nieuwe jaar, op 12 januari, beginnen we dan weer met een wintertoernooi bij UVV (de oud-club van de man die in 1988 ook wel een aardige volley binnen schoot).

Namens iedereen van Meerburg JO9-1, fijne feestdagen toegewenst!