Meerburg JO13/1 verliest vooral van én door zichzelf

Hoofdklasse A

20 oktober 2018 8:30

Lars van Katwijk

Meerburg JO13/1 speelde zaterdag 20 oktober de inhaalwedstrijd uit het jubileumweekend van een paar weken geleden. Katwijk JO13/1 was de tegenstander en door de onderling gespeelde oefenwedstrijden een tegenstander met minder geheimen.

Katwijk beschikt in het prima elftal over een forse spits met kracht en snelheid. En dat is daarmee een weerstand die je het hoofd moet bieden en wat ook leidde tot een strijdplan. De uitvoering van dit strijdplan haperde echter vandaag. De trainingsstaf van beide teams en het aanwezige publiek had zich nog niet genesteld of de achterstand voor Meerburg was een feit. Vanaf de aftrap scoorde Katwijk direct. Meerburg kwam in de 5-6 balcontacten steeds een stap te laat en de Katwijk spits tekende de 1e van de ochtend aan: 0-1!

‘Beter in de 1e minuut dan in de laatste minuut’ dacht de trainer hoopvol. Meerburg was inderdaad niet van de wijs en speelde Katwijk bij vlagen helemaal zoek. De 1000% kansen die uit dat fantastische spel ontstonden, waren helaas niet aan de Meerburgers besteed. Tel daarbij op dat de Katwijk-goalie een engeltje op de lat, doellijn en paal had geposteerd, wat maakte dat Meerburg in de mindere 2e helft alleen kon scoren vanaf de strafschopstip.

De 2e les van deze wedstrijd is -naast domweg het benutten van uitgespeelde aanvallen- wat je doet als de tegenstander de bal heeft. En dat was vandaag gewoon onvoldoende. Duels werden te makkelijk verloren en dat speelde het aanvalsspel van Katwijk helemaal in de kaart. Te vaak kwam daardoor de ge(n)(r)oemde spits in een 1-tegen-1 situatie met het verdedigingshart van Meerburg. En zijn ratio van kansen krijgen en benutten was een stuk positiever dan bij onze Meerburg-talenten.

Opstelling

Spierenburg, Van Dooren (31e min De Rooij), Tanis, Kraan, Matthyssen, Schuhmacher (31e min McKay), Bogaard, Ajgou, Laman, Kortekaas en Van Lith (31e min Zwetsloot)

Wedstrijdverloop

∞     1e min         0-1 Katwijk