Meerburg JO13/1 wint weer in Noordwijk

Meerburg JO13-1JM

Hoofdklasse A

27 oktober 2018 9:00

Meerburg JO13/1 speelde zaterdag 27 oktober de 2e wedstrijd van dit seizoen in Noordwijk. Nu was de plaats van handeling het complex van SJC. Een vroege analyse van de 1e 4 wedstrijden is dat Meerburg JO13/1 in 3 van die 4 wedstrijden de beter voetballende ploeg was aan de bal. Er werden voldoende kansen gecreëerd, alleen het doelsaldo liet een negatieve balans zien met 8 gescoorde- en 9 geïncasseerde doelpunten.

Dus het benutten van kansen en het verdedigen bij balbezit van de tegenstander zijn de -zeg maar- beleidsterreinen waarop het team nog moet verbeteren. En kan je dan zeggen dat na een 5-0 overwinning op SJC die stap is gezet? Op basis van het scorebord zeker: 5 doelpunten voor en 0 tegen.

Wie de wedstijd ‘live’ aanschouwde, zal wellicht een andere conclusie trekken. Meerburg scoorde vrij snel de 0-1 uit een onmogelijke situatie. En dat is wel een beetje een handelsmerk van de doelpuntenmaker: Sven Kortekaas. Voor hem lijken er geen onmogelijke hoeken te bestaan. Praktisch vanaf de achterlijn lobde hij de bal over de voortreffelijke keeper van SJC: 0-1! Daarna duurde het tot vlak voor rust dat de 0-2 viel. Ook nu was het Sven Kortekaas die pas bij de 2e poging de bal in het lege doel schoof met nu zijn linkerbeen: 0-2!

Tussen beide doelpunten regende het op deze 1e herfstige zaterdag ook kansen voor Meerburg. Dus een 0-2 ruststand was op basis van het spelbeeld en de gecreëerde kansen een magere afspiegeling. De 2e helft zakte SJC nog verder weg. En dat was op zich vreemd, omdat SJC niet leek op de ploeg die je op basis van de resultaten van de afgelopen wedstrijden mag verwachten. Het team stond weliswaar op 1 punt, maar de uitslagen lieten een ander beeld zien.

Meerburg bleef heer-en-meester op het veld, wat natuurlijk tot uitgespeelde kansen leidden. En de conclusie van de wedstrijd is dat het benutten van kansen een beleidsterrein blijft waarop progressie moet worden geboekt. Uiteindelijk wisten alleen Marijn Laman, Lukas Kraan en Cis Matthyssen de stand te tillen naar een stand die iets meer recht deed aan de verhoudingen in het veld.

Opstelling

Spierenburg, De Rooij, Tanis, Kraan, Bogaard, Schuhmacher, Van Dooren (37e min Matthyssen), Ajgou, Laman, Kortekaas (37e min McKay) en Zwetsloot

Wedstrijdverloop

∞     3e min         0-1 Kortekaas