ROHDA profiteert van een verwarrende eerste helft

Meerburg MO17-1

Rohda '76 MO17-1

6 oktober 2018 12:00

Ronald Marseille

Op deze eerste wedstrijddag van oktober moest Meerburg MO17-1 aantreden tegen ROHDA. Meerburg MO17-1, dat haar eerste wedstrijd had verloren, wilde hier een goed resultaat neerzetten.

ROHDA dat haar eerste wedstrijd had gewonnen wilde die lijn natuurlijk doortrekken. ROHDA begon gelijk fel en zetten flink druk op de verdediging van Meerburg MO17-1.

Dit leverde direct in de eerst 20 minuten van de wedstrijd vijf doelpunten op. Zowel de verdediging als de keeper van Meerburg gaan hiervoor niet vrijuit. Eigenlijk liep het voor het hele elftal niet en hebben we geen vuist kunnen maken. We liepen achter de tegenstander aan en vergaten helaas weer te voetballen.

Meerburg had wel enkele mogelijkheden maar de ROHDA-keepster stond op haar post. In een van de tegenstoten schoot Malia Kamperveen maar rakelings naar het doel Na ruim 30 minuten werd een te zachte terugspeelbal in de Meerburg MO17-1 verdediging door een alerte ROHDA-aanvaller doeltreffend afgerond 6-0.

En snel daarop viel ook de 7 tegen 0. In de daaropvolgende 10 minuten probeerde Meerburg MO17-1 veelal met de lange bal gevaar te stichten hetgeen echter geen goals opleverde.

In de 38ste minuut scoorde ROHDA nog een keer zodat de ruststand 0-8 was geworden.

Meerburg MO17-1 begon goed aan de tweede helft en creëerde een drietal kansen die helaas niet benut werden. Daarna ontspon zich een gelijk opgaande wedstrijd met over en weer mogelijkheden. Gescoord werd er echter niet meer zodat Meerburg MO17-1 ook haar 2e wedstrijd van dit seizoen verloor. Drie keer is scheepsrecht dus volgende week moet de 1e overwinning dan maar binnen worden gehaald tegen RCL.