Gewoon vergeten te voetballen!

Meerburg MO17-1

FC Oudewater MO17-1

Noortje Borst (vrije trap)

22 september 2018 12:00

De strategie was van tevoren helder en we beginnen, in de inmiddels, vertrouwde 1-3-5-2 opstelling. Roos van Leeuwen en Bente de Graaf zijn weer van de partij om ons te ondersteunen. Tara Dofferhof heeft nog steeds last van haar hersenschudding en Belle ten Hoorn heeft nog steeds last van een hardnekking blessure. Aisha van der Drift maakt haar debuut binnen de MO17-1 en speelt lekker vrij op de rechterkant. FC Oudewater is fysiek sterker en heeft meer wedstrijd ritme en dat is zichtbaar te merken. Als gauw komen wij in de eerste speelhelft op achterstand. De bal valt vaak goed voor de tegenstander in de zestienmeter bij Meerburg. En snel staat het 0 tegen 3. Er wordt door het middenveld van Meerburg hard gewerkt. De duels zijn hard en vaak wordt veel geduwd met de handen en in de rug gelopen. Het is een harde strijd en Meerburg krijgt geen grip op de wedstrijd. We gaan de rust in met 0 tegen 5 en in de kleedkamer is het stil. Meiden, wat gaat er mis? Noortje Borst als aanvoerder maar ook Lisa Kramer, Kiki van Houte, Joy Plezier en anderen geven kort aan waar het aan ligt. De coach vat het simpel samen. Wij vergeten te voetballen. Zijn onder de indruk van hun fysieke spel. Laat lekker de bal rond gaan, creer je kansen en tracht de achterstand om te bouwen in een gelijk spel. Enthousiast begonnen de meiden een de tweede helft. Er kwamen zelfs verschillende doelkansen door Nikki Zevenhoven, Tessa de Vries, Kiki van Houte en Joy Plezier. Helaas liepen we ook tegen nog drie tegendoelspunten aan. het spel werd ook harder en in de laatste 20 minuten vielen er verschillende speelsters uit met enkelklachten na een harde tackle of duw in de rug. We moesten achterin de boel op slot gaan gooien om niet tegen de dubbele cijfers aan te lopen deze eerste competitiewedstrijd. Noortje Borst haalde ons in de laatste minuten van de speeltijd van de 0 af door een vrije trap grandioos te nemen. Haar schot ging over de zestien en landde links naast de achterste doelpaal in het net van de tegenstanden. Ondanks deze nederlaag werd er als team hard gewerkt. Het spel plezier was er nog wel want de hoofden gingen niet hangen maar we baalde wel. Als je wint heb je namelijk net iets meer plezier.