Een mooie eerste helft - we hebben ze het lastig gemaakt.

Meerburg MO17-1

Berkel MO17-1

Danjela van Dam (intikker)

27 oktober 2018 12:00

Lars van Katwijk

We hebben een mooie eerste helft afgeleverd. Meerburg begon in een 6-3-1 formatie aan de wedstrijd. Tenslotte is Berkel de nummer 1 in de competitie. Berkel heeft al bij andere vereniging met hoge cijfers gewonnen en meerburg wilde niet het risico te lopen om op eigen grond ook met dubbele cijfers te verliezen. Onze laatste vrouw Nikki Zevenhoven en de voorstopper Tessa de Vries vormden de verdedigende lijn op het middenveld. Het krachtverschil zoals de cijfers in de competitie doen vermoeden waren niet zichtbaar. Al kwamen we snel op een 0 tegen 1 achterstand, door een geweldige voorzet van Kiki van Houte en een flipperkast achtige stuit van de bal wist Danjela van Dam de gelijkmaker er in te schieten. Zo kwamen we keurig gelijk 1 tegen 1. Het veldvoetbal was volledig in evenwicht en mooie combinaties, schoten en bewegingen maakte het een spannende wedstrijd. Berkel wist 15 minuten voor het einde de 1 tegen 2 te maken. maar snel daarna kon Joy Plezier door een geweldige loopactie en voorzet van Kiki van Houte de 2 tegen 2 maken. Er kwamen nog kansen voor beide elftallen maar toen viel het rustsignaal.

De meiden hebben prachtig voetbal laten zien en met veel strijd. Er is hard gewerkt en na een korte reflectie van de eerste heft en wat kleine aandachtspunten begonnen we met veel vertrouwen aan de tweede helft.  De tweede helft werd gestart door Berkel en na enkele minuten viel de 2 tegen 3 door een prachtige actie van de tegenstanders. Er waren ook 5 nieuwe meiden van de bank ingezet en dat is prettig als je een brede selectie hebt. Onze meiden kwamen de tweede onder druk te staan en moesten we nog meerdere tegengoals accepteren tot de stand van 2 tegen 8. Conditioneel en het vasthouden van het eigen posities waren de nadelige effecten in de tweede helft waardoor we ons niveau van de eerste helft niet meer konden waarmaken.

Maar hoe de eindstand uiteindelijk is komen vast te staan, voor de trainers blijft het een vertekend beeld. Met veel trots kijken we daarom alleen nog maar terug naar de eerste helft. In deze helft steeg ons elftal boven zichzelf uit en daar mogen de meiden enorm blij mee zijn. We kunnen prima voetballen en dat hebben we deze helft aan iedereen kunnen laten zien.