Eerste competitiezege

Meerburg JO13-5

10e klasse (voorheen JO11 9x9) 2

13 oktober 2018 8:45

Op de warmste 13 oktober sinds mensenheugenis gaan we richting zee. Badplaats Noordwijk is de plek waar we onze derde competitiewedstrijd spelen. De zon is net op als we het terrein van de club betreden. Tot onze verrassing spelen we op echt gras. Noordwijk bereidt zich blijkbaar al voor op de eredivisie, waar straks alleen nog maar echt gras op de velden ligt.

Dan de aftrap van de wedstrijd van de dag. Onze mannen hebben deze week getraind op aanvallen. Nou dat zal Noordwijk weten! Meerburg komt goed uit de startblokken. Al na vijf minuten het eerste gevaarlijke schot van Tijmen, rakelings naast. Dan in de hectiek van de wedstrijd pakt de doelman van de  tegenstander een terugspeelbal met zijn handen. Een indirecte vrij trap leidt tot hectiek voor het  doel. Lloyd weet daar het beste van te profiteren 0 – 1!! Onze mannen zijn fel, ze zitten er bovenop. Noordwijk staat onder druk.  Dan een buitenspel-situatie, denkt de grensrechter, denken wij, en denken de supporters van Noordwijk. De scheids ziet het anders, en keurt het doelpunt dat  hieruit volgt goed…. 1 -1. FF herpakken denk je dan. Maar nee, voor we het weten duikt Lloyd op, speelt alles en iedereen voorbij, en ja hoor een tweede goal! Dat betekent twee stroopwafels!

Een speler van Noordwijk wordt neergelegd, een vrije trap tegen, vlak buiten het strafschopgebied. Onze keeper is scherp en pakt de bal uit de lucht. Niets aan het handje. Vrijwel direct staan onze mannen weer aan de andere kant van de middenlijn, en ja hoor Jeppe scoort. De supporters van Meerburg worden overmoedig, er wordt in de whats app al geanticipeerd op meer goals van onze kant. Gevaarlijk, iets met niet de huid verkopen voor de bal geschoten is of zo…….eerst maar rust.

Na de rust is duidelijk dat onze mannen alles hebben gegeven in de eerste helft. De druk is minder, tempo gaat omlaag. Noordwijk mag weer voetballen. Onze keeper moet aan de bak, en niet zo’n beetje ook, maar samen met de lat weet hij de Noordwijkse aanvallen af  te slaan. Na een moeilijke fase weet ook Jeppe voor de tweede keer te scoren (ok 2 stroopwafels?). Na een prachtige assist van Paul (dank voor de € 50 Bas, voor € 75 krijgt Paul volgende keer twee eervolle vermeldingen), en een korte tussenkomst van de keeper. 1 – 4, het is afgelopen, we kunnen naar huis. Helaas, de wedstrijd gaat nog even door.  En het wordt weer spannend. Manu probeert het nog. Tygo laat ons een paar prachtige slidings zien. Maar Noordwijk komt terug tot 3 -  4.  Tot overmaat van ramp moet Jelle geblesseerd het veld verlaten. Tien minuten billenknijpen voor de supporters, en dan het verlossende fluitsignaal. Op naar het strand!

De ban is gebroken. De eerst overwinning in een lange reeks is een feit. Ontlading bij de jongens! En voor de ouders, die hebben een weekend om de hartslag weer tot normale proporties terug te brengen.

Uw verslaggever.