Meerburg JO13/1 bekert verder

Meerburg JO13-1JM

VEP JO13-1

15 september 2018 8:30

Na de 1e bekerwedstrijd tegen DSVP JO13/1 volgde vorige week ook een overwinning op FC Zoetermeer JO13/2. VEP JO13/1 won ook beide bekerwedstrijden, waarbij het doelsaldo met 1 doelpunt in het voordeel was van de Rijndijkers. Een gelijkspel was voldoende voor een voortzetting van het bekeravontuur.

Nu is Meerburg JO13/1 (nog) geen ploeg, die speelt voor een minimaal resultaat. Nee, de spelers willen altijd winnen. De trainersstaf natuurlijk ook, alleen Paul en Remy kijken eigenlijk nog meer naar de uitvoering. En die uitvoering was vandaag in de 1e helft heel goed. De 0-0 ruststand vertegenwoordigde niet de verhoudingen in het veld. Meerburg creëerde kans-op-kans en miste even zo vaak. De 2e helft speelde Meerburg misschien minder of VEP wellicht een stuk beter. De wedstrijd was in ieder geval evenwichtiger zonder dat VEP tot 1 uitgespeelde kans kwam in de hele wedstrijd.

Meerburg pakte uiteindelijk een minuut of tien voor tijd de leiding. Sven Kortekaas kwam op de achterlijn en verraste de keeper met een bal in de verre hoek: 1-0! Een paar minuten later werd het toch 1-1 door een zeldzaam foutje van Meerburg in de opbouw. Toch pakte Meerburg de verdiende winst, omdat ook Sven een opbouwfout van VEP afstrafte met een lepe boogbal over de nog voor zijn doel staande VEP-keeper: 2-1!

Opstelling

Spierenburg, Van Dooren (41e min – Schuhmacher), De Rooij, Tanis, Bogaard, Schuhmacher (21e min – Laman), Kraan, Ajgou (21e min – Matthyssen), Kortekaas (21e min – Zwetsloot), McKay (41e min – Kortekaas), Van Lith (41e min – Ajgou)

Wedstrijdverloop

∞     51e min       1-0 Kortekaas