Dit wordt een mooi seizoen!

Voorschoten'97 JO13-5JM

Meerburg JO13-5

1 september 2018 8:30

Voorschoten ’97 uit…… altijd lastig (Voorschoten ’97 thuis ook). Maar dan reken je buiten de mannen van Meerburg. De overwinningsroes van de oefenwedstrijd vorige week was nog duidelijk merkbaar. Nazomer-zonnetje, dauw op het veld, onze jongens hadden er zin in!

De opstelling degelijk 4-4-2, geen gekke fratsen zo aan het begin van het seizoen. Al direct in de tweede minuut een prachtige kans voor Lloyd, strak schot! Helaas de keeper van de Voorschoten ’97 is ook wakker, en zit er goed bij. Geen goal voor Meerburg, nog niet tenminste. Maar de jongens  blijven kansen creëren. Tot twee keer toe benutten we een vrije trap in de buurt van het doel net niet (bijna wel). Een schot van Jeppe gaat nipt naast. Het spel gaat op en neer, een kwartier in de eerste helft voert Voorschoten ’97 de druk op. We hebben niet direct een antwoord, een paar reddingen van keeper Luuk zijn nodig. Gelukkig herpakken onze jongen zich weer en zo gaat het mooi gelijk op, tot het tijd is voor de limonade.

Spannend, vooraf zou je tekenen voor een 0-0 tegen Voorschoten, maar als we net zulke kansen blijven creëren als in de eerste helft, dan is er meer mogelijk. Knappe acties weer zo aan het begin van de tweede helft. Er wordt lekker gepasst, middenveld en aanvallers weten elkaar goed te vinden. Nu al, wat moet dat worden als de heren wedstrijd-ritme hebben opgebouwd? Het spel blijft op en neer golven, onze verdedigers zijn hard nodig. De tegenstander ervaart wat het is om te proberen langs Tygo, Djem, Enzo en Jelle te komen. Dat lukt je niet zomaar! Eén keer gaat het bijna mis, en zien we de spits van Voorschoten vrijwel ongehinderd op ons doel afkomen. Gelukkig gaat het schot naast. Opluchting!

Twintig minuten in de tweede helft had het eind-signaal moeten klinken. 0-0, handen geven, puntje mee naar huis, en volgende week verder. Helaas, tegenwoordig duurt de wedstrijd twee maal 30 minuten. Vandaag was dat net tien minuten te lang. Een rebound na een corner wordt door Voorschoten hoog richting doel geschoten. Onze keeper plukt hem uit de lucht, maar blesseert zich bij het neerkomen. Klemvast is dan op eens een loze term, en de bal wordt in het doel geschoten. Of het de consternatie is rond de blessure, de teleurstelling na de goal, of de conditie die nog moet worden opgebouwd, onze jongens zijn even uit het veld geslagen. De bal komt in de laatste vijf minuten niet meer van onze helft. Voorschoten maakt vlak voor het eindsignaal nog een tweede goal, eerlijk is eerlijk, onhoudbaar voor de keeper. 2 – 0 eindstand.

En toch, nul punten doet geen recht aan het wedstrijdbeeld. Voorschoten was goed, dat zeker, maar Meerburg speelde sterk. Zo vroeg in het seizoen staat er al een echt team! Volgende week krijgen we Oegstgeest op bezoek. Het spel vandaag belooft veel goed. Komende week serieus trainen. Ik vermoed dat we dan zo maar eens 3 punten gaan binnenhalen.

Uw verslaggever