Gelijkspel met een goud randje voor Meerburg MO17-1

Rijnsburgse Boys MO17-2

Groep 1 13

15 september 2018 11:45

De ene wedstrijd is de andere niet. Waar er na twee gewonnen wedstrijden in de beker euforie heerste in het Meerburgkamp was er nu zichtbare spanning bij de meiden. De speelsters van Meerburg MO17-1 en de trainers - coach hielden een trots gevoel over aan dit verkregen punt. Met flink wat strijd en passie werd thuis de 1 tegen 1 gehandhaafd tegen Rijnsburgse Boys.

Het meidenteam van Meerburg bestreed Rijnsburgse Boys met een aantal wijzigingen in de basisformatie. Belle ten Hoorn was vervangen door Jennifer Li. De eerste 10 minuten werden opgeleukt door een doelpunt van Danjela van Dam die de pass van Kiki van Houte goed wist te verwerken en ronde deze regelrecht af in het doel van de tegenstander. Halverwege de eerste helft kon worden geconcludeerd dat de uitploeg fel en gretig voor de dag kwam. Rijnsburgse boys kwam niet om te verliezen maar ze stonden wel met 1 tegen 0 achter. Noortje Borst wist de meiden goed te stimuleren en iedereen liep een tandje harder. Nikke Zevenhoven en Lisa Kramer waren achterin stevig bezig om de tegenstander af te remmen. Kaylee v/d Reijden die de linkerkant volledig ongevaarlijk liet zijn door adequaat in te grijpen richting de tegenstanders frustreerde de tegenstanders continu. Bij iedere doorbraak wist ze toch de bal weer te veroveren of het gevaar weg te nemen achterin.

Noortje Borst nam de laatste doelkans van het eerste bedrijf voor haar rekening. Nadat de speelsters haar niet van de bal wisten te krijgen, verhinderde het zijnet van het doel van de keepster een tweede treffer. De scheidsrechter had zijn eigen uurwerk maar deze was zeker niet digitaal. 43 minuten in de eerste helft trof een shot van de tegenstander ook doel en kwam de stand op 1 tegen 1 te staan. Een paar seconden daarna werd de wedstrijd afgefloten. Na de tijdelijke onderbreking was het doelvrouw Jennifer Li die het geluk aan haar zijde had. Een kleine tien minuten in de tweede helft kwamen de meiden door een combinatie tussen Mailia Kamperveen, Kiki van Houte, Tessa de Vries net niet voorbij de middenlijn. Ondanks dat de stand 1 tegen 1 nog altijd op het scorebord stond, was het schouwspel zeker het bekijken waard. En met een 'Haags kwartiertje' in aantocht was alles nog mogelijk.

De druk werd door Rijnsburgse Boys tot extreme hoogte opgevoerd. Meerburg MO17-1 kwam niet meer van de eigen helft af en verdedigend stond het als een huis.
Dertien minuten voor het einde wist Meerburg een glansrijke aanval af te weren. Jennifer Li, Kaylee v/d Reijden en de in het veld gekomen Fay waren erbij betrokken. Fay bracht redding en moest dat later wederom doen toen de tegenstanders een uithaal van afstand uit de hoge hoed toverde, wat en invalbeurt en voor ons precies op tijd. De vingertoppen van Jennifer Li voorkwamen wederom een doelpunt voor de equipe van Rijnsburgse Boys. Tussendoor waren er genoeg mogelijkheden om voor de tegenstander gevaarlijk te worden, maar mede door een aantal uitstekende onderscheppingen van Nikki Zevenhoven bleef een feestje uit. De 1 tegen 1 bleef gehandhaafd. De meiden hebben gevochten als leeuwen en werken hard voor elkaar. De trainers en coach zagen een echt elftal strijd voeren met meiden die voor elkaar wat over hadden. Dat maakt dit een gelijkspel met een goud randje.