Quick Boys O13-2 wint van Meerburg O13-1

Meerburg JO13-1JM

1e klasse 3 promotie-poule

31 maart 2018 8:30

De inhaalwedstrijd uit tegen Quick Boys was een kans om de aansluiting met de top te krijgen. De Katwijkers hadden tot nu toe nog geen punten uit drie wedstrijden. Maar dit was blijkbaar een vertekend beeld doordat ze alleen nog hadden gespeeld tegen de koplopers.

Op deze zonnige morgen werd er slordig gestart door Meerburg. Met veel balverlies konden ze niet in het spel komen. Na een minuut of tien stond Meerburg behoorlijk onder druk. Na diverse schietkansen lukte het Quick Boys toch een afvallende bal vanaf de zestien geplaatst in de hoek te schieten. Met de 1-0 voorsprong zochten de teams de kleedkamers op. Maar de wedstrijd kon nog alle kanten op.

Dus de tweede helft was duidelijk te merken dat het tempo omhoog ging. De felheid in de duels was weer terug en de wil om te winnen was bij Meerburg meer zichtbaar dan bij de tegenstander. De diverse aanvallen met schoten op doel leverde alleen nog niets op. De eerste grote kans was voor Sam. Hij kwam er vaak op snelheid voorbij en kon nu goed schieten. Maar helaas ging de bal via binnenkant paal weer in de handen van de keeper. Een tweede goede kans ontstond uit een corner waarbij Mees bij de tweede paal kon koppen maar zijn hoofd niet lekker tegen de bal kreeg waardoor deze inzet net naast ging.

De gelijkmaker hing in de lucht, maar als zo vaak loop je dan zelf nog tegen een doelpunt aan. Dit gebeurde ook bij Meerburg. Na een paar goede reddingen van Ted lukte het Quick Boys toch om onverwacht een voorzet in te tikken. De 2-0 nederlaag was misschien geflatteerd maar het is deze keer niet gelukt een punt uit de wedstrijd te slepen. Hierdoor is O13-1 terug te vinden als middenmoter in de promotie klasse.

Volgende wedstrijd thuis tegen de koploper thuis wellicht meer succes.

Uw verslaggever: Robin van der Schuyt