Meerburg JO15-2: nieuwe gezichten, verlies én morele winnaar

Meerburg JO15-2

Nicolaas Boys JO15-1

28 april 2018 11:15

ZOETERWOUDE - Door de omstandigheden gedwongen trad Meerburg JO15-2 aan tegen Nicolaas Boys met een elftal dat bestond uit spelers uit vier verschillende teams. De gelegenheidsformatie overtrof alle verwachtingen, maar verloor toch nog in de slotminuut: 1-2. Lang leidde Meerburg door een treffer van Joppe Lammerink, die in zijn seizoen van tegenslag en therapie de magie terug heeft in zijn linkerbeen.

Het is vakantie en veel spelers van de onder 15-selectie maakten daar gebruik van. Rens Hop, Emma van der Werf, Thomas van der Aa en doelman Stefan Hilgersom schoven daarom door naar de C1 van trainer Bryan Ouwerkerk, dat nog in de race is voor de titel. Ze behaalden een verdienstelijk gelijkspel bij ASC. Coach Rutger Opdam van de C2 werd daardoor voor de wedstrijd geconfronteerd met enkele spelers die hij niet zo heel goed kende.

Mees van der Schuyt, Milan Verhoeven, Dilant Korbee en Robin Versnel waren nog wel de ‘usual suspects’ uit de onder 13-selectie van de trainers Paul Nibbelink, Simon Olders en Folkert van der Linden. Uit de C5 kwamen doelman Ferdinand Bruning, aanvaller Diego van Laar en middenvelder Rein Kutch Lojenga. Die waren iets minder bekend.

De jongens bleven met bravoure overeind, hoewel bijvoorbeeld de directe tegenstander van ‘Kutchie’ (zijn voetbalnaam!) ongeveer twee keer zo groot was. Desondanks won de middenvelder al zijn duels, een prestatie van formaat.

Rutger was daarom trots op de mannen. ,,Ik weet zeker dat we hadden gewonnen als we met ons ‘normale’ elftal hadden gespeeld en dan hadden we nu vierde gestaan. Dat doet niets af aan de prestatie van de jongens die er wel stonden. Ze hebben allemaal keihard gewerkt. We hebben lang op voorsprong gestaan en we hadden kunnen winnen. Jammer dat het niet is gelukt. We hadden het verdiend.’’

In de eerste helft was Meerburg al wat beter. Dilant was het dichtst bij een treffer, maar na een individuele actie werd zijn inzet net uit de bovenhoek getikt. Ook Arnold Simonian, Mees, Milan, Kadir Sahin en Joppe waren gevaarlijk. Achterin, met het onverzettelijke centrum Stan Schmeitz/Ruben van Dijk en Robin en Niels Vos op de flanken, werd niets weggegeven.

Na de hervatting brak Joppe de wedstrijd open. Na een pass van Mees zag hij uit zijn ooghoek dat de Nicolaas-doelman te ver voor zijn goal stond en met een bekeken lob werd het 1-0. Na de 1-1 waren er in de turbulente slotfase kansen voor Diego en Mees. In de afwerking zat het net niet mee. En toen viel de beslissende goal seconden voor het einde aan de andere kant.

That’s football, zegt men in Engeland dan waarschijnlijk.

GERT LAMMERINK