Meerburg JO13/1 op karakter geklopt

Meerburg JO13-1JM

1e klasse 3 promotie-poule

24 maart 2018 10:30

Zaterdag 24 maart was een speelronde met 2 toppers in de promotieklasse 1e klasse 3. Honselersdijk-Meerburg en SJC-HVV Hercules. Zonder Honselersdijk tekort te doen gaf een te groot deel van de spelers van Meerburg vandaag niet thuis. En dan pak je in deze competitie terecht geen punten.

De rust werd nog met 0-0 gehaald. Zoals een toeschouwer opmerkte: geen oplegde kansen voor Honselersdijk, wel de beste. Je mag dan vooral Ted Wagenmaker (keeper) en Mees van der Schuyt (laatste man en aanvoerder) bedanken dat Honselersdijk niet scoorde. Deed Meerburg dan helemaal niet mee? Ja, natuurlijk wel, alleen aan de bal was het vlees noch vis. En dat was jammer omdat als Meerburg sporadisch even het normale niveau aantikte dan zag je ook gelijk dat Honselersdijk onder druk kwam te staan.

De 2e helft was helaas niet veel anders. En dan loopt het zoals het loopt. Na de 1-0 halverwege die helft, maakte Meerburg snel gelijk. Een lange bal vanaf keeper Ted werd gemist door het centrale verdedigingsduo van Honselersdijk. Milan Verhoeven kon alleen op de keeper af en legde op het juiste moment breed op de meegelopen Thierry van Lith: 1-1!

Daarna werd het een vechtwedstrijd en dan moet je aan de bal rustig blijven. En dat lukte niet. Tot overmaat van ramp maakte de scheidsrechter in de 60e minuut zijn enige foutje van de wedstrijd. Ted smokkelde wat met de bal na een buitenspelsituatie van Honselersdijk. In plaats van Ted te verwijzen naar de juiste plek, besloot hij de vrije trap aan Honselersdijk te geven, omdat Ted de bal oppakte. De vrije trap werd nog door Ted uit de kruising tegen de lat getikt en bij de rebound stond er wel een Honselersdijker op de juiste plek: 2-1. Daarna was er geen tijd meer om de gelijkmaker te maken en viel uit een counter nog de 3-1!