Haags kwartiertje in twee delen!

Die Haghe JO13-1

Meerburg JO13-1JM

1e klasse 3 promotie-poule

17 februari 2018 9:00

Voor de tweede wedstrijd in de competitie na de winterstop speelt JO13-1 uit bij Die Haghe in Kijkduin. Met een witte toplaag van bevroren kunstgras start de wedstrijd. Hier en daar glibbert de bal over het veld.

De eerste goede kans is voor Meerburg. In de zesde minuut haalt Thierry uit maar de bal gaat naast. Die Haghe heeft sterke aanvallers die fysiek een stuk groter zijn en voor het nodige gevaar zorgen. Meerburg gaat vervolgens meer druk zetten en komt vaker op de helft van de tegenstander. Hierdoor ontstaan twee kansen achter elkaar voor Thierry en Milan maar twee keer staat de keeper goed opgesteld voor het schot. Na een kwartier spelen krijgt Die Haghe een corner waarbij de bal in de zestien komt te liggen en niet weggewerkt wordt waardoor ze makkelijk de 1-0 kunnen scoren. Vijf minuten later heeft Ted nog een goede redding. In de tegenaanval is er een kans voor Meerburg maar de kopbal uit de corner is te zacht.

Even later schiet Sven wel raak voor de gelijkmaker 1-1. Lang staat deze stand niet op het scorebord. Uit een corner weet Die Haghe te scoren, nadat de bal bij de tweede paal ongelukkig via een knie bij uitverdedigen voor de voeten van de tegenstander komt en het alweer 2-1 staat. Drie doelpunten in tien minuten tijd.

Meerburg zet weer aan maar krijgt een counter tegen.  Na een lob over Ted kan de bal door Nienke van de lijn gehaald worden. In vier passes krijgt Meerburg de bal weer bij het andere doel. Sven kan uithalen maar helaas heeft de keeper het schot. Meteen daarna fluit de scheidsrechter voor de rust.

Meerburg komt fel uit de startblokken na rust. Heeft de coach de boel op scherp gezet? Met een mooie diepte pass van Chiara op Thierry schiet hij de bal mooi cross in de verre hoek. Weer een aansluitingstreffer 2-2. De daaropvolgende aanval is weer raak. Na goed doorzetten van Milan op rechts komt de bal voor de voeten van Sam, die snoeihard de 2-3 scoort. En nog voordat Die Haghe beseft hoe goed Meerburg uit de kleedkamer is gekomen scoort Mees 2-4 met een kopbal van dichtbij uit een corner. Binnen 10 minuten is de wedstrijd gekanteld. Meerburg blijft hard werken en wint de meeste duels, maar er zijn geen grote kansen en Meerburg lijkt de wedstrijd te gaan winnen.

Maar in Den Haag hadden ze nog vijf minuten over van het Haagse kwartiertje uit de eerste helft. Bij een duel in het strafschopgebied zet Mees een blok waardoor de kleinere tegenstander makkelijk valt en een penalty krijgt. Ted zit met zijn vingers bij de bal maar kan de 3-4 niet voorkomen. Met nog twee minuten op de klok ruiken ze bloed. Vol overgave stort Die Haghe zich op Meerburg. Vanaf het middenveld komt bal diep op de grote aanvaller. Ondanks een goed duel blijft de bal liggen voor een schot die door Mees van richting wordt veranderd en over Ted in het doel verdwijnt. De eindstand 4-4 is zonde! Dus volgende week weer vanaf het begin volle bak en op jacht naar een nieuwe overwinning zonder Haagse kwartiertje.

Verslaggever: Robin van der Schuyt