Meerburg JO15-2 pakt mooi punt in Alphen

Alphense Boys JO15-4

Meerburg JO15-2

17 februari 2018 10:45

ALPHEN AAN DE RIJN - Na een zware start in de nieuwe competitie heeft Meerburg JO15-2 zich zaterdag mooi hersteld met een gelijkspel bij Alphense Boys. Na een duel met veel inzet en de nodige pluspunten werd het 2-2.

Daar zat eigenlijk maar één nadeel aan. Coach Rutger Opdam: ,,Het hadden drie punten moeten zijn. Het was jammer en onnodig dat we in blessuretijd nog een doelpunt tegen krijgen. Eerlijk gezegd hebben we wel de kansen gehad om het te beslissen.’’

Maar ook bij de trainer overheersten de positieve zaken. ,,We spelen in dit team met veel eerstejaars voetballers en hebben vaak te maken met tegenstanders die veel groter zijn. Dat is lastig. Nu voetbalden we tegen leeftijdsgenoten en dan zie je gelijk dat het beter gaat. Dit is een mooie opsteker voor de jongens.’’

Stan Schmeitz zette Meerburg voor de rust op voorsprong, door te scoren uit een hoekschop van Ouassim Meqor. Na de 1-1 kwam de formatie uit Zoeterwoude-Rijndijk opnieuw voor, nu door een treffer van de opgekomen verdediger Ruben van Dijk. Opnieuw begon het feest bij een corner van Ouassim. Verder had Meerburg de pech dat de scheidsrechter niet zag dat de bal bij een inzet van Rens Hop op aangeven van Arnold Simonian de doellijn passeerde.

Verdienstelijk was ook het optreden van Kadir Sahin, die wegens een blessure van Lars Dofferhof de keeper was. Samen met Stan was Thomas van der Aa doortastend in het centrum en gaven de backs Ruben van Twan Odijk weinig weg.

Emma van der Werf was de drijvende kracht in het midden, met verder Niels Vos en de debutanten Joris de Rooij en Rein Kutch Lojenga (beiden C5), die heel goed overeind bleven.

De versterking was nodig omdat er binnen de C-selectie nog steeds enkele blessures zijn. Zo ontbrak in de C2 nog Niklas Maessen, die wat last heeft van de rug. Berkay Karakas en Joppe Lammerink waren er wel weer bij, maar kunnen op de lange weg naar herstel nog geen hele wedstrijd spelen.

GERT LAMMERINK