Vliegende start Meerburg JO13/1 in promotieklasse

Blauw-Zwart JO13-1

1e klasse 3 promotie-poule

10 februari 2018 8:30

Meerburg JO13/1 speelde zaterdag 10 februari de 1e van 10 finales in de promotieklasse. Met een oefenrapport van 5-7 (9-11) tegen tegenstanders tussen 1e klasse en 3e divisie kon Meerburg JO13/1 terugkijken op prima 2e voorbereiding.

Het was nog wel even puzzelen voor de trainers van JO13-selectie. Blessures en het griepvirus hielden best wat spelers aan de kant of thuis in bed. Natuurlijk stonden er wel 11 gemotiveerde matadoren aan de aftrap en bij rust leverde die een comfortabel voorsprong af van 3-0. Het strijdplan van Blauw Zwart was vrij snel ontleed en Meerburg kan ook putten uit spelers die meer kwaliteit herbergen dan bij de tegenstander. Een puntje van kritiek was wel dat vlak voor rust 2 100% kansen werden gemist. Toch al een beetje verslapping?

Kijk, 3-0 hoeft niet een achterstand te zijn die je niet kan ombuigen. Blauw Zwart gooide er in de 2e helft dan nog maar een schepje Engelse voetbalmentaliteit- en benadering bovenop. Daar moet je ook mee om kunnen gaan. En dat maakt deze wedstrijden in de promotieklasse ook zo waardevol in de ontwikkeling van de spelers. De 2e helft was dan ook voor de neutrale kijker een spektakelstuk, waarbij een eindstand van 12-4 niet had misstaan. Het werd uiteindelijk: 4-2.

Opstelling

Wagemaker, Versnel (31e min – Ajgou), De Vries, Tanis, Van Es, Hartwijk, Kortekaas , Boogaard, Verhoeven, Braspenning (50e min – Versnel) en Van Lith

Wedstrijdverloop

∞     1-0 Van Lith