Meerburg JO13-1 bereikt promotiepoule door overwinning

Soccer Boys JO13-1

Onder 13, JO13-1, 1e klasse 6

9 december 2017 8:30

In een thuiswedstrijd tegen Soccer Boys heeft het team van Paul Nibbelink een positie in de top vier veiliggesteld. Meteen vanaf de aftrap speelde Meerburg naar voren en bij de tweede bal voor het doel kon Therry na een dieptepass door het midden al in de tweede minuut de 1-0 op het scorebord zetten. De tegenstander was nog niet wakker blijkbaar.

In het eerste kwartier viel er helaas weinig te beleven. De bal ging op het middenveld op en neer als een flipperkast zonder lampjes. Tot twee keer toe wist Meerburg wel in de buurt van het doel te komen, maar de eerste bal eindigde in het zijnet en de tweede bal werd afgevlagd voor buitenspel. Ook de afstandsschoten van Meerburg gingen over of naast. Na 20 minuten leek een vrije trap halverwege de helft van Soccer Boys een mooie positie voor gevaar, maar de bal werd uitverdedigd en de afvallende bal werd op afstand een afzwaaier. De druk op de helft van de tegenstander bleef maar hun sterke en lange verdediging hield redelijk eenvoudig stand. De ruststand was dus met 1-0 zeker niet geruststellend.

Ook de tweede helft kwam Meerburg weer goed uit de startblokken. Met drie kansen op rij werd de toon gezet, maar geen van de ballen kwam tussen de palen. Wel probeerde Meerburg te gaan combineren waar het door de fysieke inzet van de tegenstander niet echt aan toe kwam. Uit diverse voorzetten kwam uiteindelijk geen gevaar voor het doel van Soccer Boys. Daarna ging Meerburg slordiger spelen en ontstond er een rommelige fase. Twee keer kan Meerburg een lange bal spelen, maar daar kwam de keeper goed uit zijn doel of werd door de verdediging een sandwich ingezet om onze aanvallers te stoppen. Soccer Boys had veel overtredingen nodig om ons te stoppen en enkele keren was daardoor een blessurebehandeling nodig en werd het spel weer stil gelegd. Zo streek de tijd voorbij. Wel moest Meerburg een aantal keer oppassen dat de bal niet verkeerd zou vallen voor de gelijkmaker. Een laatste vrije kans voor doel wilde er ook niet in. Soms is een lelijke wedstrijd ook nodig om de volgende keer weer te genieten. Het juichen na afloop was er niet minder om, want door de terechte 1-0 overwinning mag Meerburg O-13 na de winterstop in de promotiepoule gaan spelen. Gefeliciteerd allemaal en op naar 2018!

Verslaggever: Robin van der Schuyt