Meerburg JO13-1 toont karakter

Meerburg JO13-1JM

Onder 13, JO13-1, 1e klasse 6

2 december 2017 10:00

Zaterdag 2 december speelde Meerburg JO13-1 weer een cruciale wedstrijd. De resultaten in eerdere wedstrijden in deze competitie maakte dat alleen een overwinning vandaag uit bij DWO JO13-1 volstond voor het levend houden van de ambitie de promotie-klasse te bereiken.

Het werd een gedenkwaardige wedstrijd. In bijna een surrealistisch landschap met een temperatuur rond het vriespunt, de mist dampend van het veld en bomen vol in de rijp legden beide teams een spannende en aantrekkelijke partij op de mat. DWO begon het beste aan de wedstrijd en verzuimde een voorsprong te pakken. Meerburg deed dat wel.

Anass Ajgou slalomde de 16 in en gaf op het juiste moment de bal aan Milan Verhoeven voor een simpele intikker: 0-1! DWO rechtte de rug nog meer en probeerde met verzorgd aanvalsspel de uitstekende spits(en) aan het werk te zetten. Meerburg daarentegen zag een doelpunt worden afgekeurd. Milan Verhoeven stond net buitenspel. De verdiende gelijkmaker voor DWO kwam er alsnog. De spits, die uit de rug van het centrale verdedigingsduo vertrok, tikte de bal simpel langs Ted: 1-1!

De verhoudingen stabiliseerden zich daarna en tot de rust ontspon zich een boeiend gevecht, waarbij Meerburg wellicht nog een penalty verdiende. De 2e helft kwamen Raoul en Billy in het veld voor Nienke en Anass. En in de rust was afgesproken nog meer strijd te leveren en zo snel als mogelijk op de helft van de tegenstander te komen. Lelijke overwinningen leveren net als mooie ook maar 3 punten op. Het boeiende gevecht hield daarom aan en Meerburg toonde op het juiste moment de juiste mentaliteit en scherpte.

Eerst was het Thierry van Lith die uit een ingestudeerde corner de bal onberispelijk in de verste kruising schoot: 1-2! DWO leek niet gewend aan weer een achterstand en die mentale tik werd even later door Sven Kortekaas een echte dreun. Een vrije trap schuin voor het doel op een meter of 22 werd haarfijn boven de keeper gedeponeerd: 1-3! Het verzet was nu helemaal gebroken bij DWO. Meerburg bleef wel vechten en bikkelen. Billy Bob Braspenning zette ook nog de kroon op zijn onverzettelijke werk door slalommend in de 16 de verre bovenhoek te vinden: 1-4!