Ruime zege JO13-1 en toch te weinig

Meerburg JO13-1JM

Onder 13, JO13-1, 1e klasse 6

18 november 2017 8:30

Vanaf de aftrap in de uitwedstrijd tegen Voorschoten JO13-2 was duidelijk dat de JO13-1 van Meerburg speelde voor de winst. Met nog een paar wedstrijden te gaan is de race voor de felbegeerde top 4 plekken begonnen om een plaats in de promotieklasse af te dwingen na de winterstop.

Al in de 2e minuut kwam het eerste afstandsschot van de voet van Billy Bob en in de 5e minuut was het Sven die buitenom ging en de bal bij de 2e paal legde voor Anass die met het hoofd de bal kon terugleggen op Billy Bob, maar zijn kopbal eindigde in de handen van de keeper.

Meerburg speelde continue op de helft van Voorschoten, maar ging slordig om met de eindpass in de aanval, waardoor er geen grote kansen ontstonden. In de 18e minuut kon Teun tot de achterlijn komen door een pass van Milan. Hij creëerde zelf de ruimte door naar binnen te dribbelen tussen twee man door en schoot strak in. Eindelijk de 0-1 voor Meerburg. Kort daarop regende het kansen. Opkomend vanaf het middenveld schoot Anass de bal maar net over het doel. Dit leek een goed wapen, aangezien bijna heel Voorschoten stond te verdedigen met slechts twee man voorin. Meerburg kwam voetballend niet door de groen gele muur, totdat Sven vanaf het middenveld met een strakke pass het spel verlegde met een diepe bal op Milan, die kon doortikken naar Teun. Met een mooie hoge voorzet kon Billy Bob van dichtbij vrij en hard inkoppen. Een mooie 0-2 voorsprong 5 minuten voor rust. Meerburg rook bloed, maar een afstandsschot verdween net over de kruising en vanuit een corner ontstond nog een kans met een volley op doel. Maar 0-2 was de ruststand.

In de tweede helft drong Voorschoten voor het eerst aan tot het strafschopgebied van Meerburg. Hierdoor ontstond er ruimte voorin en kon Billy Bob in de diepte worden aangespeeld. Hij kon met zijn snelheid de bal precies tussen de laatste man en keeper oppikken, maar zijn schot ging net naast.

In de tweede helft was er ook weer een invalbeurt voor Sam, die enkele weken niet had gespeeld door blessureleed. Zijn inzet was goed en zo kwamen de eerste twee voorzetten in de tweede helft van zijn voet. Nadat Milan een paar keer werd afgevlagd voor buitenspel kon hij de derde keer wel doorbreken. Zijn assist kwam op het hoofd van Billy Bob, die als kleinste man van het veld alweer zijn tweede kopdoelpunt maakte. Met nog 20 minuten te spelen kon Meerburg dus vrij gaan spelen om de 0-3 voorsprong verder uit te breiden.  Thierry kreeg een mooie kans op een voorzet maar werd geblokt en Sven had een goed schot van de zestien. De ruimtes werden groter en er ontstonden veel kansen om te scoren, maar de keeper van Voorschoten stak daar een stokje voor. Sam schoot hard in en ook in de rebound wist de keeper de bal te stoppen op de lijn. Inmiddels had onze verdediging bestaande uit Raoul, Nienke, Chiara, Max, Mees en keeper Ted de boel goed op slot. Hierdoor konden Nathaniel en Mees regelmatig vrij opkomen en op doel schieten, maar ook dit leidde niet tot een doelpunt. In de slotfase kwam Milan nog alleen voor de keeper en na een korte corner met een mooie volley hield de keeper het doel nog steeds schoon. Ook de opkomende Nienke zag haar schot in het zijnet belanden waardoor Meerburg zich in de tweede helft te kort deed met een eindstand van 0-3. Maar hopen dat het straks niet op doelsaldo aankomt.

Verslaggever: Robin van der Schuyt