JO13/1 werkt aan zelfvertrouwen

UVS JO13-2

Onder 13, JO13-1, 1e klasse 6

11 november 2017 8:30

De afgelopen weken wist de D1 niet te winnen. Hierdoor stond Meerburg  op de zesde plek in de ranglijst en kwam vandaag nummer zeven UVS op bezoek. De vraag is of we dit inmiddels een derby moeten noemen, nu veel leden van Meerburg zelf in Leiden wonen.

Deze vroege wedstrijd op een druilerige ochtend moest de ommekeer brengen. De bekende yell van beide teams, zorgde al voor een positieve energie, waaruit nog geen winnaar kon worden opgemaakt.

Vanaf de aftrap was Meerburg vooral op de helft van UVS. Al in de vierde minuut resulteerde dit in de 1-0 voor Meerburg. Vanaf halverwege de helft van UVS werd de bal veroverd en kon Billy Bob een diepe bal geven over de verdediging, waardoor Sven op snelheid langs zijn man ging en vanaf de hoek zestienmeter met een cross bal over de keeper scoorde in de verre hoek.

Meerburg bleef aandringen. Weer kon Billy Bob een steekbal door het midden geven en stond Milan 1 op 1 maar hij werd naar buiten gedreven door de verdedigers en kwam niet tot een schot. In deze sterke fase was het niet verwonderlijk dat al in de 7e minuut de 2-0 werd gescoord door Meerburg.

Anass, die een mooie ontwikkeling doormaakt als nieuwkomer in de selectie kon zelf de bal veroveren, doordat heel Meerburg goed druk zette. Hierdoor pikte hij de bal op en dribbelde de zestienmeter in en schoot strak in de verre kruising. De keeper raakte de bal met de vingertoppen, maar de bal was onhoudbaar.

Hierna probeerde de blauw witte brigade van UVS zelf kansen te creëren. Uit de kluts was daar opeens een vrije schietkans, maar Ted zorgde voor de eerste goede redding in de 13e minuut.

Meerburg was duidelijk de sterkere partij, waardoor kort daarna Teun weer op snelheid de diepte in ging en met een strakke voorzet de bal voor de voeten van Billy Bob kwam, maar de keeper wist net op tijd de bal weg te tikken voor zijn voeten. Dit was voor de coach reden genoeg om de linksback te wisselen, die duidelijk te kort kwam tegen de snelheid van Sven. Toch wist Meerburg door een goede omschakeling er weer met een snelle counter uit te komen. Billy Bob stuurde ditmaal Milan de diepte in, maar de keeper kwam ver uit het doel om te corrigeren. De volgende kans was wel bijna raak. Milan kreeg de bal op rand strafschopgebied en schoot direct uit de draai, maar die bal belandde op de paal. Waardoor we met slechts 2-0 de rust de kleedkamer in gingen.

De tweede helft ging UVS direct op zoek naar de aansluitingstreffer. Maar bij de eerste aanval was het weer Ted die met een goede redding de nul wist te houden. Daarna wist Meerburg zich onder de druk uit te voetballen en ging zelf druk zetten, waardoor we meer op de helft van UVS gingen spelen.

Al in de 8e minuut van de tweede helft werd door Nathaniel een diepe bal gespeeld op linksbuiten. Milan die op Robben-achtige wijze naar binnenkwam en vanaf rand strafschopgebied afrond en onze club een ruime 3-0 voorsprong bezorgde. Aan de kant werden de toeschouwers verwend met een mooie een-twee tussen Billy Bob en Anass maar het schot daarna werd helaas geblokt.

Lange tijd ging het spel op en neer, maar hier ontstonden geen kansen uit. Totdat in de 23e minuut van de tweede helft een mooie voorzet van Teun met het hoofd werd weggewerkt door de verdediging, maar de bal kwam hierdoor voor de voeten van Milan. Zijn schot werd door de keeper in eerste instantie nog net tegengehouden maar in de rebound kon Bas van dichtbij de 4-0 intikken. Hiermee heeft Meerburg de weg naar boven weer gevonden op de ranglijst en kunnen ze met vertrouwen de komende weken tegemoet gaan.

Verslaggever: Robin van der Schuyt