Goliath maakte minder fouten dan David, vandaag dan!

BSC '68 JO13-1

Meerburg JO13-1JM

Onder 13, JO13-1, 1e klasse 6

4 november 2017 9:30

Meerburg JO13/1 speelde zaterdag 4 november de uitwedstrijd in Benthuizen tegen BSC’68 JO13/1. Het technische en tactische surplus van Meerburg en de ‘schoonheidsfoutjes’ compenseerde het fysiek van BSC niet.

‘Voetbal is een spel van fouten’, zei Cruyff ooit al. En de wedstrijd vandaag voor Meerburg was daar een sprekend voorbeeld van. Meerburg bepaalde tempo en liet makkelijk de bal van voet naar voet gaan.  Een perfecte corner van Mees en Sven betekende de 0-1 voorsprong. Anass stond op de afgesproken plek bij de 2e paal en volleyde onberispelijk binnen. Daarna bleef het spelbeeld hetzelfde met hier-en-daar een speldenprikje van BSC. Vlak voor rust 2 doelpunten. Eerst de 0-2 met de kenmerkende handtekening van Sven. Vanaf de zijkant 16 meter de bal onhoudbaar binnen knallen. Een slippertje in de opbouw betekende een 1-2 ruststand en ook achteraf een voorbode voor de 2e helft.

De 2e helft begon vergelijkbaar met de 1e helft. Meerburg domineerde en het was wachten op de 1-3. Alleen in de spelverplaatsing van links naar rechts werd op het middenveld de bal verloren. Bas stond toen 1-op-1 tegen de grote, sterke, rappe en handige aanvaller, die zijn kans rook. Nienke en Ted konden dat onheil dan ook niet meer afwenden: 2-2. Niet veel later weer een foutje in de opbouw: 3-2. Meerburg leek niet van de wijs, want kort daarna schoot Sven naar de lange hoek. De bal kwam op de paal en Anass was er als de kippen bij om de rebound binnen te tikken: 3-3!

Nog zeker 10 minuten op de klok, dus tijd genoeg voor een zoektocht naar de winnende treffer. Meerburg drong natuurlijk aan, alleen niet alle aanvallers waren vandaag even gelukkig met hun acties. En toen gebeurde toch het onvermijdelijke, omdat na balverlies en eigenlijk toekijken hoe de tegenstander de bal bij die speler kreeg die daar wel raadt mee wist: 4-3!

De klok tikte verder en de 60e minuut naderde. En als je aanvalt, loop natuurlijk risico. Dus alsof het nog niet genoeg was, viel ook nog de 5-3. In de laatste aanval scoort Anass nog wel de aansluittreffer. Alleen meer tijd kreeg Meerburg niet meer van de uitstekende jonge arbiter.

Opstelling

Wagemaker, Van Es, Mcallister, Tanis (31e min – Van Dooren), Boogaard,  Artist (31e min – Hartwijk), Van der Schuyt, Ajgou, Kortekaas, Verhoeven (31e min – Braspenning) en Van Lith

Wedstrijdverloop

∞     0-1 Ajgou