ARC JO11-1 vs Meerburg JO11-1

Meerburg JO11-1

Onder 11, JO11-1, Hoofdklasse 4

14 oktober 2017 8:30

Soms heb je van die wedstrijden….Het liefst zou ik het hierbij laten voor dit wedstrijdverslag. Wat moet je immers schrijven nadat je zoon en zijn teamgenootjes met 9-1 zijn afgedroogd door ARC. De ploeg uit Alphen had de voorgaande 3 duels verloren, daar waar wij juist alles gewonnen hadden. Uiteraard, dat telt allemaal niet en begint elke wedstrijd weer met 0-0, maar je hebt toch ergens het idee dat het vandaag wel ‘moet lukken’. Nou, niet dus…

We moesten deze wedstrijd aanvangen zonder onze vaste keeper Luuk, maar zijn vervangers Marijn en Cis kunnen ook zeker wel een aardig potje ballen tegenhouden. Dat werkt echter wel het beste als de rest van het team ook inzet toont en dat is iets waar ik de jongens gedurende een uur niet op heb kunnen betrappen. Het was ARC dat vanaf het begin met veel passie en plezier voetbalde en het leek wel alsof bij Meerburg de ogen nog niet helemaal open waren. Veel foute passes, moeilijke keuzes en een gebrek aan juiste spirit waren debet aan een vrijwel kansloze ruststand van 4-0.

Na rust was het helaas niet veel beter en liet ARC ons de bal achterin rustig rondtikken. Dat deden onze jongens dan ook, terwijl ze toch echt ruim achter stonden. Op het moment dat er dan echter naar voren werd gedacht, zat ARC er weer bovenop en waren we helaas niet bij machte om er nog een echte wedstrijd van te maken. De 7-1 van Thijmen was er eentje voor de statistieken en gelukkig kwamen de dubbele cijfers niet op het scoreboord.

Voor de ouders langs de kant kwam er zo een einde aan uur vol kwellingen, frustraties en wanhoop. Helaas, soms heb je dus van die wedstrijden. Een offday bij 1 of 2 spelers is nog wel op te vangen, maar met een collectieve offday ben je kansloos tegen elke tegenstander. Hebben we dat maar vast gehad dit seizoen ;-)

Het vorige verslag besloot ik met een uitnodiging om toch vooral eens te komen kijken naar dit team. Die uitnodiging blijft uiteraard staan, want ze hebben wat goed te maken volgende wedstrijd. Die staat gepland op 28 oktober, thuis om 10.50 uur tegen Voorschoten. Een team waar we in de voorbereiding ook al 2x tegen hebben gespeeld en een team met veel kwaliteit. Dat hebben wij echter ook en dat gaan ze die wedstrijd vast laten zien. U bent in ieder geval van harte welkom!

Nico van D.