Meerburg JO13-1 in de war van de wind?

Meerburg JO13-1JM

RKDEO JO13-3

Onder 13, JO13-1, 1e klasse 6

7 oktober 2017 10:00

Meerburg JO13/1 speelde zaterdag 7 oktober de 1e competitiewedstrijd op het eigen complex. Net zoals tijdens de oefenwedstrijd tegen Feyenoord O11 geselde Aeolus (God van de Wind) de krijgers van Meerburg en RKDEO. En Meerburg leek daar toch meer moeite mee te hebben.

In de uitslag overigens niet. Aan het einde van het seizoen oormerk je een 4-1 overwinning als een normale reguliere overwinning tegen een tegenstander, die qua resultaten nog een moeizaam seizoen draait. Aanvoerder Ouwerkerk koos voor een 1e helft tegen de wind in. Meerburg startte daarin voortvarend en had eigenlijk binnen het 1e kwartier 3x moeten scoren. En daar komt ook een beetje de angel uit de vorige en ook deze wedstrijd: de kansen/doelpuntenratio vertoont een neerwaartse trend.

Er was een foutje van RKDEO nodig om op voorsprong te komen. Billy Braspenning strafte dat genadeloos af. En vlak voor rust verschalkte Sven Kortekaas vanaf de 16m de keeper met een verdekt schot in de korte hoek 2-0! Met die ruststand en de wetenschap van een 2e helft wind mee leken de Meerburg-supporters toch in de gestage douche van regen rustig langs de kant te staan. En toch werd het nog even spannend. Een zeldzaam slippertje in de 1e fase balbezit maakte dat RKDEO de aansluittreffer scoorde: 2-1!.

Meerburg kreeg nog wel steeds kans-op-kans. Alleen Meerburg was vooral na het veroveren van de bal veel te slordig, zodat het oppassen was dat er niet nog een bedrijfsongevalletje zou optreden. Dat gebeurde niet, want ook al vertoont een ratio een neerwaartse trend, statistisch leidt het aantal kansen natuurlijk ook op enig moment tot doelpunten. Eerst was het Thierry van Lith die de bal met zijn verwoestende linker in de verre hoek liet ploffen (3-1) en frommelde Milan Verhoeven de bal uit een corner binnen (4-1).

Opstelling

Wagemaker, Van Dooren, Mcallister, Tanis (31e min – Van Es), Boogaard, Artist (31e min – Van der Schuyt), Hartwijk, Ouwerkerk, Verhoeven, Braspenning (31e min – Van Lith) en Kortekaas

Wedstrijdverloop

∞     1-0 Braspenning