De eerste competitiewedstrijd van dit seizoen

Meerburg MO17-1

Oegstgeest MO17-1

Meisjes onder 17, MO17-1, 1e klasse 1

23 september 2017 13:00

De eerste competitiewedstrijd van dit seizoen en we begonnen nerveus. De scherpte was nog niet bij iedereen aanwezig maar Julia stond er wel. De eerste 25 minuten wist ze het team overeind te houden door mooie reddingen en prima ingrijpen tijdens duels.

Daarna waren er veel al over en weer kleine slordigheden. Tot het moment dat Kiki de bal voor haar voeten krijgt en hard op het doel schiet. De 1 tegen 0 was gemaakt en die hadden wij hard nodig. Het tweede doelpunt door Kiki viel ook niet lang erna. De meiden kregen de smaak te pakken en er volgden weer verschillende combinaties, wisten elkaar weer makkelijker te vinden en de scherpte was inmiddels weer aanwezig.

Er werd hard gewerkt, de tegenstander wilde zo snel mogelijk het evenwicht tussen de teams weer herstellen. De tegenstander wisselde frequent door tot het moment dat Danjela de bal met een subtiel tikje in de rechterbovenhoek van het doel weet te krijgen, met een beetje hulp van een speelster van Oegstgeest. We gingen de rust in met 3 tegen 0. Nu vasthouden en kijken hoe ze uit de rust komen.

Tweede helft beginnen we wat slapjes en daarom krijgen we een doelpunt tegen. Het staat 3 tegen 1 en de tegenstander blijft aanvallen. De meiden blijven rustig en er wordt hard voor elkaar gewerkt. Duel na duel wordt gewonnen, soms met een blessure of spierpijn als gevolg. Dan val het derde doelpunt van Kiki, een echte hattrick. En snel daarna ook het vijfde doelpunt van Lilly en het zesde doelpunt van Sophie. We kregen nog een tegentreffer te verwerken maar ach het deed er voor de wedstrijd niet meer toe.

De krachtmeting en spanning in het begin was ook niet meer terug te zien. We gingen vrijer voetballen. Conditioneel en grotendeels op inzet wisten de meiden over de tegenstander heen te walsen. Een goed begin van de competitie. We kijken nu al uit naar de volgende wedstrijd.