De twaalfde overwinning op rij

VEP JO13-1

Meerburg JO13-1JM

11 maart 2017 13:00

Oefenwedstrijden tegen promotieklasser DOSR en hoofdklasser Foreholte onderschreven nogmaals
dat de jongens en leeuwin van coach Nibbelink de eerste klasse ruim ontgroeid zijn. Ook de eerste contouren van de D1 van volgend seizoen werden in deze oefencampagne zichtbaar en dat beloofd veel goeds. Het andere goede nieuws kwam uit de ziekenboeg; Luca en Frenk waren genoeg hersteld voor elk weer een helftje voetbal!
Met maar liefst elf overwinningen op een rij en runner-ups die maar over elkaar blijven struikelen begint het kampioenschap al aardig in het vizier te komen. Maar zolang de Partij van de Dieren de verkiezing nog niet heeft gewonnen dient de beer nog altijd eerst geschoten te worden voordat de huid in de Meerburgshop aangeboden kan worden. Dus werd er, op het échte gras van VEP in Woerden, niets minder dan een volgende overwinning gevraagd van onze D1. In de thuiswedstrijd werd die pas in de laatste minuten veilig gesteld, en ook in deze wedstrijd kwamen de Zoeterwoudse aanvallers aanvankelijk moeilijk tot scoren. In de eerste minuten was er nog wel een goede kans voor Milan V, maar een ouderwets polletje zorgde er voor dat hij de bal net verkeerd raakte. Meerburg bleef de druk flink opvoeren en ook Nathaniel, wederom overgekomen van de D2, speelde met veel flair op zijn rechtsback positie. De achterhoede bestond verder uit de onvermoeibare Niklas, dirigent Stijn en poema Emma. Op het middenveld werd de regie gevoerd door Tim, diepte gevonden bij Sam B en de acties kwamen van Boudewijn. Toch viel de openingstreffer onverwacht aan de Meerburgkant, na een foute balaanname in het centrum en een scrimmage op de doellijn. Meerburg bleef echter onverstoorbaar drukken en het was uiteindelijk de opzichtig tijdrekkende doelman van de thuisploeg die bij een uittrap de bal pardoes in de voeten van Sam O schoof. Die wist wel raad met dat cadeautje en zo kwam ook Meerburg op het scorebord. Vlak voor de thee glipte Vigo tussen drie verdedigers door en al vallend schoot hij de uitploeg naar een verdiende voorsprong.
In de tweede helft kwamen Milan V (voor Milan S), Frenk (voor Stijn) en Luca (voor Emma) in de ploeg. Aan niets was te merken dat die laatste twee een flinke tijd uit de roulatie zijn geweest. Aanvallend bleek VEP zijn kruit al in de eerste helft verschoten te hebben, al moest doelman Wout nog wel een enkele keer attent mee verdedigen. Na slim diep gestuurd te zijn maakte Sam O prachtig de 1-3 en was de strijd wel beslist. Meerburg verzuimde in het laatste deel van de wedstrijd een paar maal de score verder op te voeren, maar met de laatste actie van de wedstrijd was toch nog éénmaal raak. Milan S wist na een carambolage in het strafschopgebied de bal over de doellijn te drukken. Nog tweemaal winnen en het kampioenschap is veilig.
Arjen