Strijdend naar een gelijkspel

HBS JO11-2

Meerburg JO11-2

21 januari 2017 9:30

Nadat in spanning gewacht werd of de wedstrijd wel door ging, kon uiteindelijk iedereen beginnen aan de rit naar HBS in Den Haag. Na een leuke en vooral spannend wedstrijd tussen twee gelijkwaardige teams stond er een verdiend gelijkspel op het scorebord, 2-2.

Na het bericht dat keeper Sem opstand met wat buikpijn werd er door de spelers al druk gespeculeerd wie er nu moest gaan keepen. Daarnaast waren enkele spelers er van uit gegaan dat het niet door ging want die waren iets te lang blijven liggen en hierdoor wat later aanwezig. Dit had weer het voordeel dat er weinig discussie was over de startend wissels. Nadat keeper Sem ook aanwezig was en aangaf gewoon te kunnen keepen werd het langzaam rustig in de kleedkamer. De warming up kon mooi gebruikt worden om te wennen aan het toch wel gladde veld waar op gespeeld ging worden. Dit zorgden vooral voor wat probleempjes bij aannames en passes die doorschoten. Iets later dan gepland kon de wedstrijd starten.

De eerste paar minuten waren beide teams elkaar vooral aan het aftasten waardoor het spel zich vooral afspeelden op het middenveld. HBS probeerden de defensie van Meerburg in gevaar te brengen door gebruik te maken van hun snelle aanvallers, om zo de ruimte achter de defensie van Meerburg te gebruiken. Meerburg probeerden vooral met combinaties de ruimte te vinden door de defensie van HBS. Dit ging bij vlagen goed maar werd toch wat bemoeilijkt door het gladde veld. Hierdoor waren er over het hele veld veel duels om uit te vechten waarbij Meerburg opvallend genoeg sterk voor de dag kwam. Over het algemeen is de JO11-2 toch wat minder in de duels doordat er niet vol het duel in word gegaan. Dit was vandaag compleet anders en iedere speler ging strijdend de duels aan. Helaas zorgden een foutje aan Meerburg kant voor de 1-0 voorsprong voor HBS. Hierdoor moest er wat gas bij aan Meerburg zijde om gelijk te maken. Na een kluts moment kreeg Xavi de bal nog bij Teun en Teun schoot de bal koel achter de keeper van HBS, 1-1. Vlak voor rust werd er door Meerburg gedekt aan de verkeerde kant waardoor deze speler een vrijstaande teamgenoot kon vinden die de bal prachtig van afstand in het doel schoot, 2-1 HBS.

In de rust kregen de spelers de complimenten voor het goede spel van de 1e helft. Vooral dit niveau vol houden en dan komt er nog wel een gelijkmaker. Wat meer concentratie bij de aannames en de passing maar dit was toch vooral de oorzaak van het gladde veld. Na een korte pauze werd er snel weer begonnen aan de 2e helft.

Meerburg starten slap aan de 2e helft waarbij het leek of het team even de weg kwijt was. Hierdoor kreeg HBS enkele kansjes om de voorsprong uit te bouwen. Echter bleef de Meerburg defensie onder leiding van het sterke spel van verdedigers Joshua en Bas overeind. Dit viel vooral op omdat Bas eigenlijk middenvelder/aanvaller is en Joshua niet altijd even geconcentreerd speelt. Daarnaast was middenvelder Micha toch vooral bekend van zijn passes en inzicht iedere keer aanwezig om net een bal te onderscheppen van de voeten van de spelers van HBS. Na deze korte periode van verslapping kon Meerburg op jacht naar de gelijkmaker of eventuele voorsprong. Dit onder leiding van Teun die regelmatig goed voor zijn man kwam en enkele sterke individuele acties van Xavi. Uiteindelijk kwam de gelijkmaker uit een schitterende vrije trap van Xavi die via de lat in het doel ging van HBS, 2-2. Hierna kwamen er van beide zijde nog wat kleine kansjes maar niet echt voldoende om de wedstrijd te beslissen. Een gelijkspel was voor beide partijen verdiend op basis van de leuke wedstrijd waardoor de toeschouwers iets minder last hadden van de kou.

Enkele spelers moesten snel weg om nog scholen te kijken dus de coaches moesten even snel hun zegje doen na de wedstrijd. Na de nodige complimenten voor het goed spel werd er vooral meegegeven aan de spelers hoe goed ze zijn als iedereen zich concentreert. Concentratie is dan ook het sleutelwoord voor het vervolg van de competitie volgende week tegen hekkensluiter Wilhelmus.