Meerburg wint bij UVS en maakt een sprong op de ranglijst

UVS JO9-3

Meerburg JO9-4JM

Onder 9 zaterdag, JO9-4, 4e klasse 08

3 december 2016 8:30

Na een nipte nederlaag tegen koploper Rijnsburgse Boys en de afstraffing tegen Katwijk, stond vandaag UVS op het programma.

Alle ouders waren aan de vooravond van de wedstrijd samengekomen in de Hollandsche Tuyn om, onder het genot van een drankje en een balletje, de tactiek door te spreken. Alles passeerde de revue, van looplijnen tot ingooien en van uittrappen tot hoekschoppen. En aan het eind van de avond waren we het over één ding eens: het zou zaterdag een zware ochtend worden. Vooral voor ons….

Over de wedstrijd valt weinig te zeggen. We zagen een goed en dominerend Meerburg, dat in de tweede helft werd beloond voor het harde werken. Joost schoot, uit een rebound van de eveneens door hem genomen hoekschop, de bal via een UVS-been tegen de touwen.

Door knap keeperswerk van Boet in de slotfase, bleef de 0-1 stand op het bord en namen onze jongens de volle drie punten mee naar huis.

Doordat alle naaste belagers punten lieten liggen, stijgt Meerburg van de 9e naar de 5e plek op de ranglijst.

Zou de vloek, die op de ochtendwedstrijden rustte, nu definitief verbroken zijn?!