Overtuigende overwinning op RCL

Meerburg JO13-5

RCL JO13-7

26 november 2016 13:15

Na een moeizame eerste kwartier won Meerburg JO13-5 vrij eenvoudig van RCL. Meerburg speelde goed en het enige dat zij zichzelf konden aanrekenen was dat de overwinning niet groter was dan 4-1.

Koen en Devon ontbraken vandaag bij Meerburg. Daarmee bleven er nog 13 jongens over die afgelopen week tijdens de training met stagiair Jeffrey erg hun best gedaan hadden. Meerburg had het in de beginfase moeilijk met RCL en er waren kansen aan beide kanten. Meerburg miste de beste kans toen zij een penalty kregen, maar keeper Tommy moest een paar keer ingrijpen bij uitbraken van RCL.
Vrij snel na de gemiste penalty, bracht Sepp Meerburg op voorspong, waarna Sten met een kopbal uit een hoekschop van Eric de marge verdubbelde. Op dat moment leek er geen vuiltje aan de lucht. Maar nadat Matz snoeihard op de lat schoot, bracht RCL eigenlijk uit het niets met een goed geplaatst schot voor de rust de spanning terug in de wedstrijd. Met 2-1 werd er limonade gedronken.
In de tweede helft was Meerburg heer en meester in eigen huis. Achterin hadden Dario, Jort, Sven en Tom geen kind aan hun directe tegenstanders en zij konden veelvuldig doorschuiven naar het middenveld. Op rechtsbuiten liep Thomas zijn tegenstander eenvoudig voorbij, terwijl Bram V. gevaarlijk was in het strafschopgebied. Maar de hoogtepunten van de wedstrijd waren de combinaties van Bram van N. en Ciro op links, waarvan zelfs de assistent-coach stil werd. Bram en Ciro beloonden een heel erg goede wedstrijd beide met een doelpunt (en aan assist op elkaar).