Sterke 2e helft voldoende voor overwinning JO11-2

Meerburg JO11-2

Wilhelmus JO11-4

19 november 2016 8:30

Na de 1e overwinning in de competitie van vorige week was iedereen van de JO11-2 benieuwd of de spelers wederom een overwinning bij konden schrijven. Na een wat saaie 1e helft kwam Meerburg in de 2e helft helemaal los en werd wederom een overwinning geboekt, 5-3 winst.

Wederom in alle vroegte werd iedereen op Meerburg verwacht. Deze week geen wit laagje over het kunstgras maar een harde en koude wind die alle kans kreeg om iedereen te doen bibberen. Vorige week was vooral de 1e helft van heel hoog niveau dus dit werd het verwachtingspatroon van deze wedstrijd. Aan de spelers was het niet te zien dat het 8 uur in de ochtend was want nagenoeg alle spelers waren druk aanwezig in de kleedkamer. Nadat de stilte eindelijk was gevallen kon na wat aanwijzingen en geen verassingen in de opstelling begonnen worden aan de warming up. Deze warming up vonden de spelers niet zo leuk want coach Wesley had besloten om de hele warming up met het verkeerde been te spelen en het goede been nauwelijks te gebruiken. Ondanks dit waren er geen ballen in de sloot beland en konden de toeschouwers de strijd aan met de natuur.

Meerburg begon wat slapjes aan de wedstrijd waardoor Wilhelmus eenvoudig stand hield tegen de onzorgvuldige aanvallen van Meerburg. Gelukkig voor Meerburg stond de eigen defensie met Anass, Joshua en Seph ook sterk te verdedigen waardoor keeper Sem vooral zichzelf warm moest zien te houden. De aannames en passing waren behoorlijk onzorgvuldig waardoor spitsen Teun en Bas ook nauwelijks mogelijkheden kregen om eens op doel te schieten. Het was dan ook een typische “middenveld” wedstrijd waarbij beide teams weinig kansen kregen om überhaupt een doelpunt te kunnen scoren. Mochten er wat kansjes genoteerd worden dan waren beide keepers nog voldoende warm om hier adequaat op te reageren. Uiteindelijk zorgden een slap moment van de defensie van Meerburg voor de ruststand van 0-1.

In de rust was het vooral zaak om de spelers er van te overtuigen dat de 1e helft van vorige week voldoende was om deze tegenstander te verslaan. Met wat meer power en strijdlust was het ook mogelijk om de koude wind een beetje te vergeten en het zo ook wat warmer te krijgen. Het niveau van de 1e helft leek wel op een veteranen partijtje, alles was wat traag en langzaam waardoor Wilhelmus eenvoudig stand kon houden. Met deze lichte belediging begonnen de Meerburg spelers aan de 2e helft.

Meerburg ging flitsend van start in de 2e helft door in een tijdsbestek van 10 minuten maar liefst drie keer te scoren. In de kluts zag Teun, Klaas vrij staan en schoot hij goed in zodat de keeper van Wilhelmus kansloos was, 1-1. Hierna stond Tygo tot twee maal toe uitstekend op te letten toen de bal plots voor zijn voeten kwam en hij eenvoudig kon inschieten, 3-1. Dit beloofde een fantastische 2e helft te worden als dit flitsende spel vastgehouden kon worden. Helaas dachten enkele spelers dat ze er al waren en zakten het niveau weer wat terug. Wilhelmus maakten hier dankbaar gebruik van door te profiteren van onoplettendheid bij Meerburg en een uitstekend afstandsschot weer gelijk te maken, 3-3. Meerburg was weer wakker en begon met veel strijd te zoeken naar de doelpunten voor de overwinning. Anass zorgde met een prachtige individuele actie en een even goed schot voor de 4-3 voorsprong. Na nog wat gemiste kansen was het uiteindelijk Xavi die na een uitstekende pass van Anass de eindstand van 5-3 op het scorebord zetten. Na het nemen van de penalty’s die Joshua verassend altijd zonder schoen neemt, konden de spelers eindelijk naar de warme kleedkamer.

Jammer dat bij de 3-1 stand het niveau wat omlaag ging maar uiteindelijk kregen de spelers complimenten voor de strijdlust die er hierna voor zorgden dat er wederom een overwinning geboekt kon worden. De spelers verheugden zich enorm op de warme douche maar helaas was deze niet altijd helemaal op tempratuur waardoor sommige hier snel klaar mee waren en maar snel gingen aankleden. Op naar volgende week wanneer er op de zondag word gespeeld waardoor er op de zaterdag eindelijk eens uitgeslapen kan worden.