E2 herstelt zich uitstekend deze week

Meerburg JO11-2

Haagse Hout JO11-1

12 november 2016 8:30

Na de totale off day van vorige week (9-0 verlies) was het deze week tijd voor revanche. Na een goede oefenwedstrijd afgelopen woensdag tegen Excelsior Maassluis (7-5 verlies), stond deze zaterdag een wedstrijd gepland tegen Haagse Hout. Het herstel werd verder ingezet met de 1e overwinning van de competitie, 3-2 winst.

Op de vroege zaterdag ochtend was het witte laagje over het kunstgras het bewijs dat het een koude wedstrijd ging worden vandaag. Deze kou was toch wel de voorname oorzaak dat enkele precies op tijd/net te laat arriveerden op het Meerburg complex. Het voordeel van de kou is wel dat iedereen meteen wakker was en er geen slaperige ogen meer waren bij de spelers. Nadat nagenoeg iedereen in thermo en enkele gewapend met handschoentjes waren aangekleed was het tijd voor de bespreking. In de oefenwedstrijd was vooral de 1e helft heel sterk en de 2e helft iets minder maar al met al was het een leuke en open wedstrijd om te zien. Vandaag de taak om dit een complete wedstrijd uit te voeren. Na een moeizame start van de warming up door het gladde gras, was de concentratie gevonden om te starten aan de 1e helft.

Met verassing Bas achter in werd er begonnen aan de wedstrijd tegen Haagse Hout. Er werd wat slapjes begonnen waardoor Seph en Bas onmiddellijk tot enkele defensieve acties werden gedwongen. Toen deze paar minuutjes voorbij waren, werd er heel sterk gespeeld onder aanvoering van de passes van Micha en de snelheid van Xavi en Klaas. Het was dan ook de weg gesnelde Klaas die een pass terug gaf naar de inlopende Micha die keurig afronden, 1-0. Het regenden aanvallen en kansen van Meerburg maar deze werden of net op tijd geblokt door Haagse Hout of net mis geschoten. Achterin werd stand gehouden door de sterke Sep en kleine pitbulls Anass en Joshua. Keeper Sem was vooral bezig met opbouwen in plaats van reddingen verrichten. Voor de rust werd er nog een keer gescoord door Teun die een mooie pass van Bas succesvol af ronden, 2-0.

Het was werkelijk een spetterende wedstrijd om naar te kijken als toeschouwer van Meerburg. Het enige kritische puntje wat naar voren kwam was het afronden van meer van de mooie aanvallen en acties. Na de nodige complimenten en enkele kleine aanwijzingen werd er vol enthousiasme begonnen aan de 2e helft.

Meerburg begon behoorlijk slap aan de 2e helft waardoor Haagse Hout het idee kreeg dat er toch wel wat meer gehaald kon worden dan een verlies. Hierdoor moest keeper Sem vroeg in de 2e helft al enkele reddingen verrichten om de 0 voor Meerburg te behouden. Uiteindelijk liep een speler van Haagse Hout dwars door de complete Meerburg defensie en kon ook keeper Sem geen redding meer brengen, 2-1. Meerburg werd weer wakker en begon weer de duels te winnen van Haagse Hout. Hieruit kwamen weer enkele kansen die wederom niet benut werden. Uiteindelijk zorgde het doorzetten van Teun voor een enorme kans die hij zelf koelbloedig afronden, 3-1. De rest van de 2e helft golfden het spel op en neer tussen Meerburg en Haagse Hout waarbij Haagse Hout rustig profiteerden van een foutje bij Meerburg, 3-2. De laatste paar minuten volgden nog wat kansen voor beide ploegen maar werd er niet meer gescoord en was de 1e overwinning in de competitie binnen voor de E2.