E2 sluit de beker af met overtuigende overwinning

UDO JO11-2

Onder 11, JO11-2, Groep 2 03

8 oktober 2016 8:30

Na het goede spel van vorige week tegen Rijnsburgse Boys volgden deze week de onderlinge strijd voor de middenmoot. Na een sterke 1e helft waarin de kansen werden gemist volgden een efficiëntere 2e helft en werd er overtuigend gewonnen van UDO, 5-0.

Op een vroege maar vooral koude zaterdagochtend was de E2 aanwezig op Meerburg. Toen ook keeper Boet en coach Nino gearriveerd waren, konden de spelers lekker warm naar binnen. Na wat verwarring over de kleedkamer omdat de indeling van deze zaterdag nog niet was opgehangen kon er omgekleed worden. Boet was verrassend snel deze ochtend waardoor het eens een andere speler was waar we op moesten wachten. Na een geconcentreerde warming up kon de E2 beginnen aan de wedstrijd.

Met de afwezigheid van Seph die mee deed met de E1 begon Anass in de verdediging, verder weer het “slimme” centrum met Micha op het midden en Teun in de spits. Het begon van beide kanten wat afwachtend waardoor het bal vooral in het midden te vinden was. Dit kwam mogelijk door de vroege ochtend (8.30) of door de kou die op de spelers sloeg. Toen de spelers warm waren ontstond er een leuke golvende 1e helft. Meerburg was de bovenliggende partij onder leiding van de zeer bedrijvige Xavi en de passes van Micha en Teun. Er waren enkele mooie aanvallen en kansen van Meerburg kant maar deze werden of gered door de sterke keeper van UDO of net gemist. UDO kwam vooral in de aanval door te spelen met lange ballen om dan snel met zijn alle er uit te komen. Gelukkig bleef de oude voetbal wet van zelf missen en dan wel een doelpunt tegen krijgen uit voor de Meerburg spelers. Meerdere malen door sterk ingrijpen van Joshua, Anass, Tygo en anders keeper Boet. Na een goede 1e helft maar geen doelpunten kon de limonade gedronken worden.

De 1e helft had veel weg van Zweden – Nederland vorige maand, veel kansen maar niet scoren. Iedereen weet hoe dat afgelopen is en dit wilden de spelers van de E2 koste wat het kost voorkomen. Na wat tactische aanwijzingen omtrent de lange ballen van UDO kon er begonnen worden met de kansen benutten in de 2e helft.

Na een mooie individuele actie aan de zijkant van Xavi gaf hij een mooie voorzet op Bas. Bas schoot de bal met een volley achter de keeper van UDO, 1-0. Meerburg ging wat scherper verdedigen achterin waardoor de lange ballen van UDO snel weer in het bezit kwamen van Meerburg. Hiermee konden weer aanvallen opgezet worden waardoor het regelmatig spannend was of de bal er nou in ging of niet. Het was Xavi die goed aan het opletten was bij een afvallende bal en de bal hard in het doel schoot, 2-0. Nadat een Meerburg speler om ver gekegeld werd vlak bij de goal volgden een vrije trap voor Meerburg. De spelers aan de zijkant wilden een penalty maar gelukkig was de scheidsrechter op de hoogte dat deze in principe niet bestaat bij de E. Na een verassend overstap van Micha, schot Teun de bal meteen de goal in, 3-0. Nadat een corner van Teun er pardoes ook nog direct in ging stond het snel 4-0. Uit de volgende aanvallen kwam wederom een oplettend moment van Xavi in de rebound waardoor de einstand op het scorebord stond, 5-0. Hierna ging de concentratie wat omlaag waardoor keeper Boet nog een paar keer moest in grijpen maar hij hield zijn doel knap schoon.

In de einstand betekende deze overwinning een 5e plaats op doelsaldo dus eigenlijk gedeeltelijk 4e. Kortom mooi in de middenmoot van de 2e klasse. Na het goede spel van de afgelopen twee wedstrijden is de E2 helemaal klaar voor de start van de competitie.