Een algehele offday voor Meerburg JO11-2

Meerburg JO11-2

Onder 11, JO11-2, Groep 2 03

24 september 2016 12:15

Sinds afgelopen week kunnen de jongens 3x trainen. De training van maandag was erg onrustig en weinig gefocust. Gelukkig ging het woensdag ietsjes beter. Of 3x trainen in de week iets te veel is, moet in de komende weken maar blijken.

In alle rust konden we ons voorbereiden op de wedstrijd tegen Docos JO11-1, omdat de aanvangstijd om 12:15 was. Met ruim 20 graden op de thermometer was het een mooi voetbaldag. Voorafgaand was er hoop dat er een leuke wedstrijd gespeeld zou worden. Vandaag waren de coachen Wesley en Nino beiden aanwezig. Door wat ongelukkige communicatie hadden zij vandaag 10 spelers tot hun beschikking. Een beetje een overkill zou je denken, want de jongens spelen 7 tegen 7.

Bij aanvang werd gestart met Boet in het doel, achterin: Joshua en Tygo. Midden: Xavi, Klaas en Bas. Voorin Micha. In de wissel stonden dus Seph, Teun en Anass. Een opvallende opstelling dus gezien de wedstrijden die in de afgelopen weken zijn gespeeld. Nu zult u denken hoezo 4-1-1 of 2-3-1, dat moet toch hetzelfde zijn. Helaas werden de taken hiervoor niet goed uitgevoerd.

Zo kon het eigenlijk al vanaf de aftrap gebeuren dat Docos regelmatig met 3 aanvallers tegenover onze 2 verdedigers stonden. Het was in de beginfase dan ook een zeer open verdediging. De 1-0 en 2-0 kwamen erg snel. Gebrek aan focus, inzet en omschakeling waren de oorzaken. Na 12 minuten werd het halve team gewisseld en kwam meerburg iets meer aan voetballen toe. Maar de weg naar het doel werd nog steeds te veel open gelaten. Het mooie spel van de afgelopen weken werd bij  lange na niet gehaald. Met de rust stond het al 3-0.

In de rust werden de taken nog eens goed uitgelegd en de instructies werden duidelijk meegegeven, maar bij aanvang van de tweede helft waren de jongens alles al snel weer vergeten. Teveel ruimte in de as werd weggegeven en de aanvallers van Docos hadden de dag van hun leven. Vijf minuten voor tijd stond het 7-0. En dat te bedenken dat Boet als een leeuw in het doel stond te verdedigen. Dankzij zijn vele reddingen blijft de schade beperkt en werd het geen 10, 10, 10.

Heeft Meerburg dan geen kansen gehad? Ja een enkele. Uiteindelijk was het Bas die de bal op het middenveld onderschepte en met een steekpass Klaas aanspeelde. Met één beweging liep hij de ver uitgekomen doelman voorbij en schoot de bal hard in. Die vervelende nul was in ieder geval weg. Er kwam heel even een opwelling, maar deze was veel te laat. Boet hield de bal nog mooi tegen in een 1 op 1 situatie, zodat de uitslag 7-1 bleef. Wat kunnen 2*25 minuten toch lang duren. Een wedstrijd om snel te vergeten.