JO9-4 doet zichzelf tekort met gelijkspel tegen Voorschoten

Voorschoten'97 JO9-5

Onder 9, JO9-4, Groep 5 09

24 september 2016 8:30

Er zijn van die wedstrijden waarin je weliswaar de bovenliggende partij bent, maar die gewoon niet echt lekker op gang komen.

Meerburg leverde strijd, dat wel, maar het leek of de mannen overal net een stapje te laat kwamen. En het vele lopen met de bal, zonder oog te hebben voor elkaar, kwam ons duur te staan.

In de 9e minuut kwamen we op een 0-1 achterstand, na geknoei in de verdediging. In plaats van de bal een loei naar voren te geven, werd onnodig balverlies geleden en verdween de bal achter Tycho, die waarschijnlijk niet zijn vader gaat opvolgen als goalie, want hij vond het keepen “toch wel heel erg saai”.

Het was knap hoe het jonge Meerburg de veerkracht vond om nog voor rust de achterstand om te buigen naar een 2-1 ruststand.

Allereerst mocht Victor aanleggen voor een corner. Met zijn rechtervoet krulde hij de bal naar de eerste paal, waar hij via een Voorschotens been in het net belandde: 1-1.

De 2-1 voor Meerburg kwam op naam van Bradley, die in de 15e minuut na een solo de bal in de hoek prikte.

Na rust ging het spel over en weer en scoorde Voorschoten uit het niets de 2-2.

Hierop volgde een spannende slotfase en waren er enkele hachelijke momenten voor de Meerburg-goal, waar inmiddels Hugo zeer verdienstelijk stond te keepen. Met katachtige reflexen hield hij Meerburg in de slotfase op de been.

Naaste belager BSC verloor van RCL, waardoor we in ieder geval de komende week nog keurig 3e staan…