Meerburg JO9-4 legt Docos op de pijnbank

Meerburg JO9-4JM

Onder 9, JO9-4, Groep 5 09

17 september 2016 8:30

Na het slippertje van vorige week tegen BSC, wilden onze jongens vandaag wat rechtzetten. Docos, de oude club van Pietje, moest hiervan het slachtoffer worden. Dat Tycho er weer bij was na zijn longontsteking, gaf natuurlijk een extra boost!

Nadat de fluit geklonken had, werden de intenties van Meerburg meteen duidelijk. Al in de 2e minuut vond Tom het net, na een schitterende dieptepass van Boet.

Daarna zakte het spel een beetje in en was er te weinig strijd. Iets waar Meerburg JO9-4 toch normaal gesproken om bekend staat. Een uitblinkersrol was er wel voor Hugo, die onvermoeibaar voor de bal bleef gaan en menigmaal iedereen, van groot tot klein, voorbij rende…

Het spel ging over een weer, met grote kansen voor Meerburg en een Docos dat eigenlijk nauwelijks gevaarlijk werd. Op slag van rust veroverde Victor de bal, richte zijn vizier en prikte hem in de linker kruising. De 0-2 stond op het bord en direct daarna werd er gefloten voor de rust.

Het was het laatste wapenfeit van Victor, die de 2e helft vermoeid langs de kant bleef (het was vrijdag een beetje laat geworden).

In de tweede helft mocht Tom het doel verdedigen en dat deed hij niet onverdienstelijk. Vooral bij het inschieten liet hij Jeanpaul alle hoeken van het veld zien, tot groot genoegen van de toeschouwers.

Meerburg voetbalde na de rust op dezelfde manier verder, met een veilige marge van 2 doelpunten. Maar waar wij wederom verzuimden om de kansen te benutten, had Docos aan de andere kant aan 1 kans genoeg om weer in de wedstrijd te komen.

Meerburg was getergd en liet het niet over z’n kant gaan. Met Boet, Bradley en Manu voorop in de strijd, Pietje achterin als stofzuiger en Joost als backup, werd de score door Boet (2x) en Bradley verder opgevoerd tot 1-5.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen Voorschoten en als er geen gekke dingen gebeuren, gaan we ook tegen hun gewoon 3 punten halen.

Gaat best lekker zo!