Man van de Wedstrijd of Pupil van de Week

Meerburg JO11-2

Onder 11, JO11-2, Groep 2 03

10 september 2016 8:30

Vorige week hadden de jongens weinig te duchten van Ter Leede JO11-2. Met een 6-1 overwinning was er weinig op aan te merken. Misschien toch een klein puntje. Er werd niet altijd optimaal de kansen benut en in de laatste 5 minuten van de wedstrijd was de focus weg, waardoor Ter Leede toch nog wat kansen en zelfs een doelpuntje maakte. Met deze overwinning en de stand in ons achterhoofd reisden wij in alle vroegte af naar de kust. Om 8.30 is het toch nog best frisjes langs de lijn.

Robin nam met ondersteuning van Arno de rol van coach weer op zich. De formatie was 4-1-1 verdedigend en 2-3-1 aanvallend. Ja, de jongens beginnen er heel langzaam aan te wennen. Bij aanvang startten van links naar rechts: Anass, Bas, Joshua en Tygo. Midden Klaas en voor Micha en natuurlijk als vertrouwd Boet in het doel. (Seph en Teun mochten nog even toekijken).

Al snel bleek dat beiden teams aan elkaar gewaagd waren. Joshua had de Katwijkse aanvaller volledig in zijn broekzak. Het was dan ook Meerburg die het eerste doelpunt maakte in de 8e punt. Vanaf de linkerkant schoot Bas goed op het doel. De keeper kon de bal nog wegstompen. Micha controleerde de bal en schoot met rechts hard en zuiver in. 0-1 was een feit. Het vertrouwen kwam weer op. Met als gevolg dat de omschakeling iets te traag verliep. Na 8 minuten werd dan ook de gelijkmaker gescoord. Er kwam een kentering in de wedstrijd. Quick Boys nam meer en meer het initiatief. Gelukkig gingen de jongens met een 1-1 tussenstand de rust in.

De limonade deed weer wonderen, want binnen 6 minuten speelde eerst Teun zich vrij (1-2) en vervolgens mocht Klaas van afstand de 1-3 inschieten. Helaas maakte Quick Boys te snel de 2-3 en 3-3. Via een schot belandde de bal achter op het hoofd van Teun die de bal netjes over Boet heen kopte. Best knap, alleen jammer dat hierdoor de stand 3-3- werd. In deze fase was Meerburg de klus even kwijt 4-3. Gelukkig was dit van korte duur en kon Bas de 4-4 en 4-5 maken. Er werd weer druk gezet op de bal. Dit leidde ook het 6e doelpunt in. Teun onderschepte de bal en schoot met een mooie lob de bal in het doel. Dat allemaal 5 minuten voor het eind van de wedstrijd. Dat kan toch niet meer mis gaan?

Helaas liep het anders. Door te trage omschakeling (middenvelders lieten hun mannetjes lopen) werd de druk op de verdediging opgevoerd. Tja en als daar een klein foutje wordt gemaakt, leidt dit al vrij snel tot een tegendoelpunt. 5-6. Met nog 1 minuut te gaan onderschepte Quick Boys de bal en maakte de gelijkmaker. Wat een dompertje voor ons. Maar wat een spannende wedstrijd was het vandaag. Leuke combinaties en soms wat fouten. Maar ach FOUTEN MAKEN MOET! , toch trainer?

Aandachtspunt: iets slimmer spelen (rust nemen op momenten dat dit kan) en sneller omschakelen.