Knappe overwinning MO17-1

Meerburg MO17-1

Meisjes onder 17, MO17-1, Groep 2 2

27 augustus 2016 14:30

Vandaag stond de eerste Beker wedstrijd op het programma. We moesten uit naar BSC'68 MO 17-1. Na Vorige week vriendschappelijk tegen SJZ hadden gespeeld, uitslag 0-13 voor ons aller Meerburg MB Onder Zeventien, waren we van plan om op dezelfde manier te spelen tegen BSC.
Het was aardig warm weer en dat resulteerde in een ietwat rustige start van ons team, het was duidelijk dat BSC sterker was dan SJZ vorige week , toch opende wij de score als eerst , na een mooie paas op onze bliksemschicht Djuna die op de keepster afliep en scoorde beheerst de 0-1 .

Dit is wat wij wilde vroeg scoren. Helaas letten wij bij de aftrap niet op en kon de spits van BSC hiervan profiteren en schoot beheerst de 1-1 binnen. We namen dit als team erg goed op , en we wilde wat goed maken omdat het onnodig was die 1-1 , we kwamen al vrij snel daarna weer aan de leiding door Joyce , ik had Joyce op rechtsbuiten gezet , en dat deed Joyce naar behoren, na d'r directe tegenstandster goed uitgespeeld te hebben kwam Joyce naar binnen en schoot verwoestend in de kruising , keepster kansloos 1-2.

Dit gaf ons vleugels dit mooie doelpunt , het was Mila die met een ontzettend mooie paas Djuna wederom voor de keepster zette, Djuna scoorde als een ware spits beheerst de 1-3. na een van de spaarzame uitvallen van BSC kwamen ze in onze 16 meter , alwaar de bal achter de achterlijn ging, onze Grens Robin Verhoeven hield de vlag omhoog voor achterbal , maar de scheids stond verkeerd en zag de achterbal niet, in plaats daarvan gaf hij uit het niets een penalty voor BSC ???? Verontwaardiging alom dus.

Onze keepster Julia steekt al een paar weken in een bloedvorm , we hadden nog geoefend op penalty's gister, Julia hield bijna ieder pingel. Julia was gebrand om deze onterechte pingel te houden , en dat deed ze ook , zelfs de rebound hield ze .......O wat waren wij trots ....we hebben onze eigen ( Tess Wester) ( Nederlands handbalkeepster??)

Deze redding gaf ons nog meer kracht en liepen snel uit voor rust naar 1-7 , doelpunten van wederom Djuna ,Sofie, en Djuna en weer Sofie.

De tweede helft:

Onze aanvoerster Jetske had 15 min voortijd in de eerste helft het veld verlaten, ze werd vervangen door een heel goed spelende Emmie , Lauren en Eva kwamen in het veld voor Mila en Noortje.

In de tweede helft was het gespeeld , de warmte zorgde ervoor dat onze explosieve spel in een wat rustiger vaarwater kwam... de resterende doelpunten werden beide gescoord door Sofie , waarvan een schitterende vrije trap die zo in de kruising belande. 1-9 eindstand.

de wedstrijd werd op laatst ontsierd door een flink handgemeen tussen onze speelster Robin ( niet Verhoeven ??) Robin kreeg een flinke schop van haar tegenstandster , waarop Robin met een soort klap op haar rug van de tegenstander gaf , zij op haar buurt gaf onze Robin een paar rake klappen terug . Scheidsrechter besliste terecht dat beide spelers van het veld moesten.

Al met al was het een zeer goede wedstrijd van onze kant , goed combinatie voetbal, goede inzet, spelend als een team , ben erg trots op mijn voetbal meiden ...volgende week thuis een topper tegen het altijd lastige RCL.

wij hopen op ieder zijn of haar support voor die wedstrijd.

Trainer/Coach Marcel van der Pluijm