We zijn weer gestart

Meerburg JO11-2

Onder 11, JO11-2, Groep 2 03

27 augustus 2016 8:30

Na een heerlijke vakantie konden we vandaag weer vroeg uit de veren. De wedstrijd van de JO11-2 (of gewoon E2) stond gepland tegen ASC uit om 8.30. Mocht je gehoopt hebben dat hoe ouder de kinderen worden hoe later ze voetballen. Helaas dat ging vandaag niet op.

Dit seizoen begonnen de trainingen al vrij vroeg. Vanaf maandag 8 augustus stonden er al volop jongens op het veld te luisteren naar hun nieuwe trainer(s). In de eerste weken werd er gecombineerd met de JO11-1 t/m 4.

Met de komst van wat nieuwe spelers (en trainers) was het ook een mooi gelegenheid om de jongens weer in een nieuw outfit te steken. Met dank aan De Familiekamer en Weerrijs Support stonden de jongens donderdag in trainingspakken met tas op het veld voor een mooie foto. Gelukkig was het met 31 graden mooi foto-weer.

Voorafgaand aan de wedstrijd was er nog wat verwarring over de plaats waar de wedstrijd gespeeld zou worden. Tja blijkbaar heeft niet alleen Meerburg problemen met de velden. Vandaag moest de nieuwe trainers Wesley en Nino het stokje nog even overdragen. Robin nam met ondersteuning van Arno de rol van coach op zich. De formatie was 4-1-1 verdedigend en 2-3-1 aanvallend. Ja, er wordt nu meer van de jongens verwacht he. Bij aanvang startten van links naar rechts: Teun, Seph, Joshua en Tygo. Midden Klaas en voor Micha en natuurlijk als vertrouwd Boet in het doel. (Xavi en Anass mochten nog even toekijken). Tygo benutte de ruimte aan zijn kant goed. De eerste 10 minuten werd er goed gevoetbald. Leuke combinaties. Via de voet van de tegenstander schoot Tygo de bal netjes in het doel 1-0! (€ 0,50 in de pot voor het teamuitje?). Het feestje duurde niet lang want na 1 minuut werd het 1-1. Meerburg bleef lekker combineren en creëerde een aantal kansen. Xavi paste de bal regelmatig via een panna, zodat Micha bijna vrij voor de keeper stond. Helaas was hij vandaag wat ongelukkig in de afronding.  De keeper van ASC stond zijn doel echter als een leeuw te verdedigen. Helaas had ASC meer doelgerichtheid. Met 3-1 achterstand gingen we de rust in. De tegenstanders werden voorzien van stukken watermeloen. Staat dat niet op de dopinglijst?

Na rust werd er iets te slap begonnen. We lieten ons te makkelijk van de bal zetten. Zodoende liep ASC eenvoudig uit naar 5-1. De jongens bleven echter wel proberen. Regelmatig moest ASC aan het shirtje trekken om onze jongens af te remmen. Toen het wel erg opzichtig was, floot de (enige) scheids voor een vrije trap. Maar met een 2-mans muur op 2 meter lukte het Xavi niet om de bal goed in te spelen. Tja Meerburgers blijven altijd een braaf volk he. Het leuke spel werd gelukkig wel beloond met een doelpunt van Xavi. 5-2! Dit was ook gelijk de eindstand.

Aandachtspunt: brutaler worden en sneller omschakelen. Vanaf de kant wordt er nog vaak geroepen, misschien dat de jongens in het veld ook iets meer moeten roepen naar elkaar.