E5 eindigt met goede reeks

DOSR E2

E-pupillen zaterdag, E5, 4e klasse 03

23 april 2016 9:45

Ooit leefde bij de Meerburg E5 het idee dat wij kampioen konden worden. De eerste wedstrijden, werden allemaal gewonnen, maar daarna volgde een slechte winter. De E5 herpakte zich knap in de laatste 3 wedstrijden (allemaal op gewoon gras, dus wat ons betreft worden alle velden bij Meerburg weer echt gras met veel kuilen en gaten).

Vorige week werd Hazerswoudse Boys E2 al overtuigend verslagen, en vandaag stond het ook hoger aangeschreven DOSR E2 (aangevuld met een fantastische E1 keeper) op het programma. Bij Meerburg ontbraken Dario (ziek) en Bram (contractonderhandeling in Newcastle). Maar gelukkig heeft de E5 een erg brede selectie.

Waar voorafgaande aan de wedstrijd DOSR in de dugout ging schuilen voor de hagel, bleef de Meerburg gewoon op het veld staan. En dat verschil in mentaliteit zou doorslaggevend zijn voor de wedstrijd. Net als vorige week was de tegenstander technisch misschien iets beter, maar de Meerburg wilde winnen, was feller en streed voor elke hobbel in het gras- of zandveld.

Door aanvallen via Devon, Koen en Sepp op links en rechts kreeg Matz drie keer de kans om de keeper van DOSR te testen en zijn derde uithaal was te machtig voor de keeper die bijna moest bukken om zijn hoofd niet te stoten tegen de lat. De eerste helft bleef Meerburg de betere ploeg. Tom had de diepste speler van DORS goed onder controle en Sven en (met name) Nienke konden regelmatig vanuit achterin opstomen.

Met een 1-0 voorsprong gingen we de rust in. De tweede helft was DOSR misschien iets beter, maar bleef Meerburg gevaarlijk in de counter. Toch kwam DOSR op 1-1 door een snelle uitbraak en leek Meerburg even te wankelen. DOSR deed zichzelf echter de das om door een wat opgefokt standje dat voor de derde keer natrapte en gewisseld werd. Daarmee was de angel uit de aanval van DOSR en had Meerburg de controle. Via het tweede doelpunt kreeg Meerburg uiteindelijk loon naar werken en won verdiend met 2-1.

Helaas wordt onze laatste wedstrijd niet meer gespeeld, dus daarom was het nu tijd voor patat na de wedstrijd.