Fraaie zege Meerburg D2 op Katwijk

Katwijk D2

D-pupillen zaterdag, D2, 2e klasse 05

5 maart 2016 8:30

ZOETERWOUDE - Met fraai spel heeft Meerburg D2 zaterdagochtend gewonnen van Katwijk D2. In Zoeterwoude werd het 2-1 voor de formatie van trainer/coach Marcel Diek. Met treffers van Joppe Lammerink en Mike Jeltema werd de zege in de zeer goede eerste helft afgedwongen.

Misschien was de eerste fase wel de beste van het seizoen tot nu toe van de thuisclub. Steeds meer gaat de formatie zichzelf belonen voor het harde werken en de vele trainingen. ,,We hadden rust in het spel en behielden het overzicht’’, zei Diek. ,,Daardoor kwamen er mooie aanvallen en combinaties tot stand. De verdeling en de bezetting in het veld klopten. Daardoor ging het lopen.’’

In het tweede deel werd Katwijk wat feller en kreeg ook kansen. Meer dan één tegentreffer behoefde de jonge (E5!) doelman Thomas de Vries echter niet te incasseren. ,,Het spel was misschien iets minder, maar we lieten ons niet aftroeven’’, vond Diek. ,,Dat is ook een groot verschil met de eerste maanden van het seizoen. We geven niet zo veel meer weg.’’

Aanvankelijk lukte vrijwel alles bij Meerburg. Achterin stond de formatie met Luca Bouter, Max Verbeek, Marius Mc Allister en Finn van der Meer als een huis. In het midden met Tim van der Loo, Joppe en Vigo van der Wal ging de bal gemakkelijk rond, voorin was Rens Hop het sterke aanspeelpunt, en zorgden Arnold Simonian en Mike, afwisselend met Ouassim Meqor en Kadir Sahin, voor dreiging vanaf de flanken.

Ongeveer halverwege de eerste helft leidde dat alles tot de openingstreffer. Een ‘strakke’ hoekschop van Mike werd mooi door Joppe in de ‘verre’ hoek geknikt. Het was zijn eerste treffer ooit met het hoofd. Ook het tweede doelpunt van Meerburg was om in te lijsten. Rens lanceerde Mike, die met een geplaatst schot de Katwijkse doelman verraste.

Misschien mede door wat blessures kon Meerburg het ritme na de hervatting niet helemaal vasthouden. ,,We maakten de fout iets te veel in de kleine ruimte te gaan spelen’’, verklaarde Diek. ,,Dat leidde echter tot veel balverlies en daardoor kwam de tegenstander meer aan voetballen toe.’’

Toch leek Meerburg aanvankelijk verder weg te lopen. Mike schoot vanaf elf meter beheerst in, maar zag zijn inzet op de paal eindigen. Rens leek zijn goede wedstrijd met een doelpunt te belonen, maar werd wegens buitenspel terug gefloten. Een kwartier voor tijd kwam door een Katwijks doelpunt de spanning terug. Maar verder dan 2-1 liet Meerburg het niet komen.

Bij Meerburg vielen Wiek Breedeveld en Arnold geblesseerd uit. Sam Groos speelde wegens liesproblemen helemaal niet.

Gert Lammerink