Meerburg D1 deelt gevoelige tik uit in derby

RCL D1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 04P

5 maart 2016 10:00

Een onvervalste derby vandaag voor de mannen van de D1, dat was het affiche van vandaag. Buurman RCL D1 kwam op bezoek, en dat zijn altijd beladen potjes. Veel jongens kennen elkaar en willen natuurlijk dolgraag van elkaar winnen. Een lekker pot voetbal in het vooruiticht dus.

Na een wat rommelige warming up op een smal grasstrookje kon de wedstrijd dan eindelijk beginnen. Meerburg begon furieus aan het duel en ging op jacht naar de openingstreffer. Aanvallers Otis, Sam en Yannick waren balvast vandaag en kregen enkele keren de mogelijkheid hun tegenstander op te zoeken voor een actie. Middenvelders Sam, Kas en Frenk kregen al snel vat op hun tegenstanders en zorgen voor een overwicht in de eerste fase van de wedstrijd. Het ontbrak in het eerste kwartier aan de beslissende pass waarmee iemand alleen voor de keeper kon komen, dus een dood spelmoment moest de doorslag geven. Zo geschiedde, de corner van Sam kwam bij de volledig vrijstaande Kas die onhoudbaar binnen pegelde. Een heerlijke goal en een verdiende voorsprong op dat moment. Achterin hadden Stan, Finn, Stijn en Ruben de zaakjes redelijk op orde, al was het wel oppassen geblazen voor de snelle linksbuiten. Echter is het niet makkelijk om Ruben de baas te zijn, en ook vandaag speelde hij weer een dijk van een wedstrijd. Met een 1-0 ruststand konden we tevreden aan de thee.
In de rust probeerden we nog een en ander te ''finetunen'' en spraken we af om vanaf minuut 1 in de tweede helft mes en messcherp te beginnen, want het was te verwachten dat RCL meteen op jacht zou gaan naar de gelijkmaker. Dit gebeurde ook en we kwamen enigszins onder druk te staan. Gelukkig stond bij hachelijke momenten voor de goal altijd Robin weer zijn mannetje met goede reddingen, die eigenlijk al vanaf zijn komst naar de D1 een uitstekende vorm te pakken heeft. RCL had wel de overhand in de tweede helft, al was het voetballend niet hoogstaand, maar dat was aan Meerburg kant niet veel beter. Het was voor de withemden een beetje wachten tot de bal goed zou vallen, en dat gebeurde ook 5 minuten voor tijd. De bal werd verkeerd teruggespeeld en Boudewijn en Sam gingen alleen op de keeper af. Helaas was de keeper iets slimmer en kon dit gevaar in de kiem smoren. Zo werd het nog flink billenknijpen, maar gelukkig floot de scheidsrechter af en waren de punten in de pocket.
Volgende week zaterdag hopen we dit succes natuurlijk een vervolg te geven, ditmaal in de uitwedstrijd tegen Hazerswoudse Boys D1.