Meerburg D2 laat koploper ontsnappen

Noordwijk D2

D-pupillen zaterdag, D2, 2e klasse 05

28 november 2015 10:00

ZOETERWOUDE - Meerburg D2 heeft zaterdag op eigen veld Noordwijk D2 laten ontsnappen. De thuisclub had tegen de koploper uit de kustplaats veelal een overwicht, maar de tegenstander was wat effectiever. Dat verklaarde de voor Meerburg tegenvallende cijfers, 1-3.

,,Zij gaven eerlijk toe dat ze de punten hier vandaag hebben gestolen’’, zei trainer/coach Marcel Diek naderhand. Hij kon zich daar wel in vinden. ,,Wij hadden vaak het beste van het spel. Ook waren we veel meer in de aanval. Helaas hebben we onszelf daarvoor niet beloond.’’

Het was een beetje hetzelfde verhaal als bij de uitwedstrijd in Noordwijk, de eerste in de competitie van dit seizoen. Ook daarin was Meerburg vaak sterker. Maar ook destijds won Noordwijk, zij het door een benutte strafschop twee minuten voor tijd.

Vooral in de eerste helft, met de wind mee, speelde Meerburg vooral op de helft van de tegenstander. Uit één van de spaarzame counters scoorden de gasten echter. Meerburg was vaak dichtbij een treffer, maar schoten van Arnold Simonian, Rens Hop, Kadir Sahin en Joppe Lammerink werden door de Noordwijkse doelman gestopt.

De tweede helft gaf een vergelijkbaar beeld. Nu met wind tegen was Meerburg toch nog steeds een tikkeltje beter. ,,Helaas hebben we de kansen onvoldoende uitgespeeld. Soms was er wat te veel onrust in ons spel’’, vond Diek. ,,In de haast ontbreekt dan het overzicht. Dat leidt dan weer tot balverlies.’’

Toch was Meerburg wel gevaarlijk. Max Verbeek en Luca Bouter leidden met enkele mooie passes van achteruit de aanvallen in, Mike Jeltema was dreigend met zijn snelheid, Rens zag een schot net geblokt en net als in de eerste helft viel de treffer aan de andere kant, 0-2.

Een doelpunt van Kadir bracht vervolgens de spanning terug (1-2). In de slotminuten drong Meerburg aan, maar was Noordwijk in de uitval opnieuw doeltreffend. Met een fraaie redding voorkwam doelman Robin Gersen aanvankelijk de derde treffer, maar in de rebound was hij toch kansloos.

Gert Lammerink