Meerburg D3 volledig de weg kwijt.

Ter Leede D2

Meerburg JO13-3

D-pupillen zaterdag, D3, 2e klasse 04

21 november 2015 8:45

Sassenheim – 21 november 2015

Op 21 november 1979, vandaag precies 36 jaar geleden, dwingt het Nederlands voetbalelftal deelname af aan het EK 1980 door de DDR in Leipzig te verslaan met 2-3. Aanvaller Tscheu La Ling kreeg rood.

21 November blijkt een mooie dag. Wat gebeurde er nog meer ‘vandaag’?

In 1783 vindt in Frankrijk de eerste bemande ballonvlucht plaats, in 1877 vindt Thomas Edison de fonograaf uit, in 1905 publiceert Albert Einstein zijn massa-energierelatie E=mc2 in de Annalen der Physik en in 1969 is de eerste ARPANET-link (voorloper Internet) een feit. De 21e november is bovendien de geboortedag van de volgende Nederlandse sporthelden: doelman Just Göbel (1891-1984), wielrenner Cees Bal (1951), schaatser Evert van Benthem (1958) en voetballer/coach Peter Bosz (1963).

Allemaal gloriemomenten, welke vandaag ontbraken in de uitwedstrijd tegen Ter Leede D2. Over de wedstrijd kan ik kort zijn: de eerste helft kunt u snel vergeten, dat was niets. De tweede helft was beter, met als hoogtepunt een gestopte penalty, maar een vuist kon het team van Huig en Stefan niet maken. De bij rust bereikte tussenstand van 3-0 onderging geen wijziging.

Naast de gestopte penalty was er in de tweede helft nog een moment wat vermeldenswaard is. Verdediger Bram werd bijna onthoofd door de neef van Bruce Lee; u weet wel de bij vv Roodenburg spelende middenvelder. Nadat eerste hulp was verleend, is Bram nog langs de huisartsenpost/EHBO geweest. Achteraf viel het gelukkig erg mee: een lichte hoofdpijn, een flinke bloedneus en bulten op het voorhoofd. Ik wens Bram hierbij een goed herstel toe. En u weet het: “Bram komt terug.”

Hopelijk is het komende week goed weer. Er zal immers hard en veel getraind moeten gaan worden. De D3 moet uit het dal!

Volgende week dan maar weer proberen de eerste punten binnen te harken. Dan speelt de D3 thuis tegen ROAC D1, een team uit het linker rijtje. Let wel, de wedstrijd vindt plaats op zondag 29 november as om 10.00 uur. De lange pinnen kunnen er weer onder; de D3 speelt wederom op veld 3. Komt dat zien!

Uw verslaggever ter plaatse: Raymond Tefij