Meerburg D2 zet goede serie voort

Valken'68 D1

D-pupillen zaterdag, D2, 2e klasse 05

19 december 2015 14:15

ZOETERWOUDE - Een ongeschreven wet in het voetbal zegt: Wie ook de slechte wedstrijden wint gaat een heel eind komen. Als dat zo is wacht Meerburg D2 na de winterstop nog een mooie periode. Best was het zaterdag niet tegen Valken D1, maar het resultaat was er wel: 2-1. Uit de laatste drie duels haalde de formatie van trainer/coach Marcel Diek daarmee zeven punten.

Toch sprak de ervaren trainer naderhand van een van de meest frustrerende duels uit zijn lange loopbaan. ,,Want bijna alles ging mis. In de rust heb ik dingen op het bord geschreven, uitgelegd hoe je moet ingooien, en toch ging het in de tweede helft weer fout. Ik kan hier maar een verklaring voor vinden en dat is gebrek aan zelfvertrouwen. Want ze kunnen veel beter.’’

Opnieuw groeide doelman Robin Gersen uit tot de beste man, die met fraaie reddingen voorkwam dat Valken nog langszij kwam. Verder waren er niet zo veel lichtpuntjes. Wel zag Diek voor rust mooie solo’s  van Tim van der Loo en Arnold Simonian. Diek: ,,Daarbij deden ze wel alles goed, behalve de afwerking.’’

Positief vond Diek ook dat er werd gewonnen. ,,Aan het begin van het seizoen in de beker speelden we ook wel eens minder, maar dan gaven we de voorsprong uit handen. Dat hebben we nu niet gedaan en dat is goed. En in de slotfase zag ik enkele mooie combinaties tussen Vigo van der Wal en Joppe Lammerink. Toen zag ik even het voetbal dat ik wil zien.’’

Toch was Meerburg in het eerste deel wel iets beter. Schoten van Max Verbeek, Rens Hop en Mike Jeltema gingen net naast, een vrije trap van Kadir Sahin net over. Joppe scoorde wel, maar zag het feestje niet doorgaan, omdat de scheidsrechter net voordat de bal er in ging floot, nota bene voor een vrije trap voor Meerburg.

Door de mogelijkheden van Tim en Arnold nam de onzekerheid bij de gasten wel toe. Dat leidde tegen het einde van de eerste helft op vrij wonderbaarlijke wijze tot de 1-0. Omdat niemand bij Meerburg aanstalten maakte een hoekschop aan de linkerkant te nemen, liep Tim maar naar de bal. Vervolgens knalde hij de bal vanuit die positie via een verdediger in het doel.

Met een hard schot zorgde Arnold na de hervatting voor de 2-0. De spits had eerder op de dag als ‘gastspeler’ bij D1 ook al het winnende doelpunt gemaakt. In de slotfase kwam Valken nog terug tot 2-1. Tot dan had de in die fase door Luca Bouter en Marius Mc Allister geleide defensie weinig weggegeven. In laatste minuten werd het nog even moeilijk voor de thuisclub. Robin liet het echter niet verder komen dan de 2-1.

Gert Lammerink