Meerburg E5 blijft winnen

Alphen E1

E-pupillen zaterdag, E5, 4e klasse 03

14 november 2015 10:30

De eerste twee competitiewedstrijden waren door Meerburg E5 al gewonnen. Vanmorgen moest de E5 in de ING arena (veld 4) aantreden voor een wedstrijd tegen Alphen E1. Ook deze wedstrijd werd uiteindelijk vrij makkelijk met 5-1 gewonnen.

De E5 speelde zonder Nienke die vorige week tegen RCL geblesseerd uitgevallen was en vandaag pas voor het eerst weer zonder krukken kon lopen. Toch stond zij langs de kant om haar teamgenoten aan te moedigen. Meerburg begon de eerste helft met wind tegen en daar hadden ze het moeilijk mee. Alphen speelde de bal vaak snel naar voren en die viel vaak achter de verdediger van Meerburg. Maar de E5 heeft sinds kort in Thomas een prima keeper die in de eerste helft vaak handelend moest optreden.

Toch was het Alphen dat uiteindelijk op een 0-1 voorsprong kwam. Dat was ook zo ongeveer het laatste wapenfeit van Alphen. Vanaf dat moment was Meerburg dominant en kreeg ook de kansen. Een tweetal corners en een scrimmage hadden een beter lot verdiend, maar uiteindelijk was het Sven die opgekomen vanuit de verdediging een voorzet van Bram snoeihard binnen schoot. Zo werd met een 1-1 stand van helft gewisseld.

De tweede helft kwam Alphen er eigenlijk niet meer aan te pas en het enige dat Meerburg zich kwalijk kon nemen was dat ze te lang wachtten met afstand nemen. Kansen werden voldoende gecreëerd, maar even zo vaak om zeep geholpen. Totdat Sepp na voorzet van Koen prachtig de 2-1 achter de keeper schoot. De verdedigers Matz, Dario en Devon kwamen steeds verder mee naar voren, waardoor de druk op het doel van Alphen toe nam en Meerburg steeds meer en ook steeds mooiere kansen kreeg. Door twee doelpunten van Bram en nog eentje van Tom, werd uiteindelijk de 5-1 eindstand bereikt.

Het was alweer een goede wedstrijd van de E5. Het enige minpuntje was misschien dat teveel kansen onbenut bleven. Maar het grote pluspunt was dat de E5 gewoon goed bleef voetballen en zich niet uit de tent liet lokken toen de frustraties bij Alphen opliepen en een paar van hun spelers begonnen met schelden en naschoppen.