Terechte overwinning voor Meerburg E5

Meerburg JO11-5JM

E-pupillen zaterdag, E5, 4e klasse 03

7 november 2015 9:30

Al voor de tweede keer dit seizoen moest Meerburg E5 afreizen naar RCL voor een wedstrijd tegen hun E4. Waar in de beker nog gelijk gespeeld werd, nam Meerburg vandaag met een 1-2 overwinning te punten mee.

Meerburg E5 was vorige week, versterkt met keeper Thomas, de competitie goed begonnen met een 5-0 overwinning tegen ARC E5. Deze zaterdag werd meer tegenstand verwacht van RCL E4. De warming-up was goed en Meerburg had vanaf het begin een licht overwicht op RCL. Een tegenvaller was het snelle uitvallen van Nienke met een enkelblessure. Met ijs op haar enkel kon zij het meisje van RCL dat vlak daarvoor ook uitgevallen was in de kantine gezelschap houden.

Het wedstrijdbeeld veranderde niet veel. Meerburg had het betere van het spel, maar RCL was af en toe gevaarlijk. Het was dan ook RCL dat op voorsprong kwam. De spelers van Meerburg raakten niet in paniek, maar ondanks hard werken en een tweetal goede kansen voor Koen lukte het Meerburg niet om voor rust de stand gelijk te trekken.

Na rust was Meerburg nog meer de dominante ploeg. Tom liep zich op het middenveld de longen uit zijn lijf. Dario en Devon hadden als backs geen kind aan de aanvallers van RCL. De spelers van RCL liepen voornamelijk achter die van Meerburg aan en moesten achterin steeds fysieker worden om de aanvallers van Meerburg af te stoppen. De gelijkmaker van Meerburg hing in de lucht en viel toen Sven op het middenveld de bal oppikte en breed legde op Matz. Matz speelde snel en perfect door op Bram die foutloos de bal achter de keeper school.

Na de gelijkmaker kreeg Meerburg steeds meer kansen. Uiteindelijk was het een voorzet van Bram die voor het doel van RCL bleef liggen. Tom schoot via de keeper op de paal, waarna Sepp de winnende goal erin schoot. Na deze voorsprong was het nog even spannend. Meerburg ging op zoek naar een derde doelpunt, maar gaf daardoor achterin ook wat meer ruimte weg. Een paar prima verdedigende acties van Matz maakte het grootste gevaar onschadelijk en zo was de tweede competitie-overwinning een feit.