Meerburg D2 heeft ‘off-day’ tegen DOCOS

DoCoS D1

D-pupillen zaterdag, D2, 2e klasse 05

7 november 2015 13:15

ZOETERWOUDE - De eerste thuiswedstrijd in de competitie is voor Meerburg D2 in een forse teleurstelling geëindigd. Tegen DOCOS D1 werd een vrij kansloze nederlaag (1-4) geleden. Excuses waren er naderhand niet. ,,Een dramatische wedstrijd’’, zei trainer/coach Marcel Diek naderhand in alle realiteit.

Gezien de opgaande lijn van de laatste weken was het duel met optimisme tegemoet gezien. De spelers voldeden echter niet aan de belangrijkste opdrachten. Het ging om felheid en ‘doorbewegen’ (vastzetten van de tegenstander op eigen helft), zo had Diek de spelers bij het begin van de eerste en tweede helft laten weten. Maar dat gebeurde niet.

De tegenstander was aanmerkelijk feller én kreeg de gelegenheid de bal in alle rust aan te nemen. ,,En wij stonden er dan rustig bij te kijken’’, had Diek ook gezien. Aangezien de thuisclub bij balverlies ook te weinig ‘vooruit’ dacht, werd DOCOS ook in de opbouw te weinig dwars gezeten.

Aan voetballen kwam Meerburg daardoor maar weinig toe. Terwijl dat juist op de training steeds beter gaat. Diek: ,,Dan is er wel de overtuiging om in te schuiven en wordt er veel beter op balbezit gespeeld. Gelukkig hebben we dat de laatste weken in de wedstrijden ook wel laten zien. Daarom weet ik dat we veel beter kunnen.’’

Meerburg miste meerdere spelers. Arnold Simonian, doelman Robin Gersen, Sam Groos en Luca Bouter. Spits Rens Hop was er wel, maar was niet helemaal fit. Met Wouter Koeman, Frenk van Huis en Naut Tefeij waren echter vervangers van niveau in huis gehaald. Het was tekenend voor de ‘teamspirit’ bij Meerburg dat jongens uit de D1 en D3 na zware inspanningen eerder op de dag graag bereid waren bij te springen.

Desondanks kwam Meerburg meteen onder druk, hetgeen al na een minuut resulteerde in een schot op de paal van de gasten uit Leiden. Toch brak er halverwege de eerste helft een betere fase aan voor de thuisclub, hetgeen resulteerde in een fraaie treffer van Vigo van der Wal, die vorige week tegen Noordwijk ook al doeltreffend was. Nog voor de pauze kwam DOCOS echter terug op 1-1.

Na de hervatting leek er met de wind in de rug nog van alles mogelijk voor Meerburg. Maar de jongens kwamen niet in hun ritme en zagen de tegenstander eigenlijk vrij simpel uitlopen naar 1-4. ,,Het is jammer’’, zei Diek. ,,Maar vanaf maandag gaan we er op de training weer tegenaan. Volgende week willen we een beter resultaat neerzetten.’’

Gert Lammerink