Meerburg E1 laat (mogelijke) punt(en) tegen DSO E1 liggen

DSO E1

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 02

7 november 2015 8:30

Onze E1 moest vandaag aantreden tegen een “oude bekende uit de beker” DSO E1. In de vorige wedstrijd liet DSO ons alle hoeken van het veld zien met goed en vooral effectief voetbal. We waren dus gewaarschuwd! In de voorbespreking hebben we het gehad over bewegen zonder bal, overnemen van posities en elkaar helpen.

Meerburg E1 start de wedstrijd redelijk en komt na 4 minuten door een goal van Milan Schoemaker op een 1-0 voorsprong. Na de eerste fase brak een fase aan waarbij we te makkelijk de bal verloren, acties te ver door voerden en vooral de onderlinge duels verloren. DSO komt in de 6e minuut op 1-1 nadat voorin balverlies werd geleden en DSO razendsnel omschakelde. 10 minuten later komt er een hoge bal van rechts die via een verdediger van Meerburg tegen de touwen aan ging 1-2. De ruststand werd door DSO bepaald op 1-3 door wederom knullig balverlies.

In de rust hebben we aangegeven dat we terug moesten naar de basis, hard werken via combinatie voetbal onze 2 spitsen bereiken en vooral jezelf belonen wanneer je de kansen krijgt. Het was duidelijk dat er teveel spelers onder hun “normale” niveau speelde. Wil je tegen DSO iets voor elkaar krijgen moet je allemaal TOP zijn. We waren ongelukkig in het maken van de goed keuzes. We gingen teveel lopen met de bal.

In de tweede helft zagen we een iets betere Meerburg dat begon te combineren en vooral op de helft van DSO moet spelen en zowaar ontstonden wat kleine kansen voor ons. Toch was het eerst DSO die in de omschakeling onze defensie wist te verschalken 1-4. We lieten ons hierdoor niet van de wijs brengen en het begon te lopen. Eerst was het Milan V die de 2-4 en Sam die de 3-4 aantekende, ik kreeg een flashback van de vorige week tegen FC Lisse. Een goed uitgespeelde aanval van DSO betekende 3-5. We probeerden wat opportunistischer te spelen en Emma ging mee naar voren, wanneer mogelijk. Dit resulteerde 1 minuut voor tijd in de 4-5, vanuit de draai scoorde zij een fraaie goal. In de slotminuut scoorde DSO nog de 4-6 (voor de statistieken).

Een wedstrijd waarbij de leiding na afloop toch wel dacht dat er meer ingezeten had.

Komende zaterdag een zeer zware pot tegen de koploper VELO E1 die FC Lisse E1 vandaag met een 7-1 nederlaag naar huis stuurde. We kunnen er dus tegenaan. Komende woensdag spelen we een oefenwedstrijd tegen Haaglandia E1 in Rijswijk.

Opstelling Meerburg E1: Wout, Ted, Abel, Emma, Mees, Nathaniel, Sam, Eric, Jurre, Milan S en Milan V.

FP