E5 wint goede pot bij TAVV E1

Meerburg JO11-5JM

E-pupillen, E5, Groep 4 16

26 september 2015 8:45

De mistslierten lagen nog in de polder toen we erg vroeg richting Ter Aar vertrokken. Maar de spelers waren wakker en speelden een uitstekende wedstrijd tegen TAVV E1. Vanaf het begin was duidelijk dat Meerburg de betere ploeg was en de 1-8 winst was zeker niet geflatteerd.

Na een goede warming up begonnen de spelers van Meerburg meteen scherp aan de wedstrijd. TAVV werd vast gezet en doelman Bram zag dat het spel zich ver van zijn doel afspeelde. Het duurde dan ook niet heel erg lang voordat Koen na een mooie dieptepass van Sven de 0-1 erin kon schieten. TAVV trok vlak daarna enigszins gelukkig de stand weer gelijk door een misverstand in de Meerburg verdediging met een snoeihard schot af te straffen.

Meerburg liet zich niet van de wijs brengen en kwam snel daarna weer op voorsprong. Een corner van Koen werd door een verdediger van TAVV in eigen goal gekopt. Niet de leukste doelpunten om te maken, maar ze tellen ook gewoon. Meerburg kwam daarna tot een handvol kansen en mogelijkheden, maar het duurde vrij lang voordat Tom van een afstandje de 1-3 strak in de rechterhoek schoot.

De verdediging gaf ondertussen geen krimp. Dario had op rechts zijn mannetje in zijn broekzak zitten en Devon was op links simpelweg veel sneller en feller dan zijn directe tegenstander. En zo konden we met een geruststellende voorsprong de rust in om limonade te drinken.

Aan het begin van de tweede helft had Meerburg het heel even moeilijk. Voorin werd te snel balverlies geleden, maar in Sepp hadden we een prima keeper. Zelfs één op één met een aanvaller wist hij een doelpunt van TAVV te voorkomen. Mede daardoor kwam Meerburg steeds beter in haar spel. En nadat Matz de 1-4 en 1-5 erin schoot na assists van Sven en Devon, was de weerstand van TAVV gebroken.

Op links stoomde Sven als een soort Dani Alves steeds vaker op en waren de combinaties met Bram levensgevaarlijk. Zo kwam Sven twee keer alleen voor de keeper en faalde daarbij niet. Ten slotte bracht Nienke de 1-8 op het scorebord. Nadat haar eerste 4 schoten geblokt werden door verschillende verdedigers van TAVV, schoot zij bij de 5e poging de bal langs de keeper.