Meerburg D1 verslaat ASC op weg naar belangrijke horde

Meerburg JO13-1JM

D-pupillen, D1, Groep 2 04 - 1e klasse

26 september 2015 8:30

Op een vreselijk vroege ochtend mochten de mannen van de D1 zich opmaken voor een nieuwe wedstrijd op weg naar de o zo belangrijke promotieklasse. Het zonnetje scheen en een aangenaam temperatuurtje waren het decor voor een mooie pot voetbal.

Dat ASC een belangrijke concurrent is bleek al snel, want met een aantal handige voetballers in de gelederen hadden we het lastig in het eerste kwartier. We hadden met name moeite de veldbezetting goed neer te zetten waardoor we geen grip op het spel kregen. ASC kwam er gevaarlijk uit en de boomlange aanvallers waren net niet scherp in de afronding en ook Wouter redde ons met een uitstekende save. We kwamen stukje bij beetje wel beter in de wedstrijd en dat zorgde voor enkele kleine kansjes. Scoren deden beide elftallen niet, dus gingen we met de spreekwoordelijke brilstand aan de thee.

Na de rust hielden we het goede spel van het einde van de eerste helft vast en drongen we echt aan voor de goal van ASC. Na een aantal gevaarlijke momenten kwam de doorslag uiteindelijk via een vrije trap. Sam lepelde de bal de 16 in en al dan niet geraakt door Yannick plofte de bal in de linkerhoek: 0-1!! Enorme blijdschap en op dat moment een verdiende treffer. Uiteraard doorgaan met waar we mee bezig waren en geconcentreerd blijven was het devies. Gevaarlijk bleef het steeds en de wedstrijd werd harder en harder waardoor er wat wisselingen genoodzaakt waren. 10 minuten voor tijd kwam de bevrijdende treffer voor ons. Na een uitstekende pass van Otis kon Kas alleen op de keeper af en kegelde de bal via de doelman in het net: 0-2!! Alles en iedereen van Meerburg was blij en uitzinnig en de overwinning kon ons niet meer ontgaan. De arbiter van dienst floot even later af en konden we feestvieren.

Een mooie overwinning die ons in ''pole position'' zet richting de promotieklasse. Het absolute gevaar dreigt wel, want we kunnen ook nog vierde worden in de laatste speelronde waardoor we alles mislopen. Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit!!
De zondag na deze mooie overwinning speelden de mannen ook nog het Haring en Wittebrood toernooi bij DOCOS, de resultaten waren wat wisselvallig maar een mooie ervaring was het wel met als hoogtepunt de wedstrijd tegen ADO den Haag D1. Nu klaarmaken voor de laatste wedstrijd in de bekerpoule, thuis tegen UDO.